• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

suede bekleding reinigen

sjakkes

Detailing rookie
3 aug 2010
18
0
iemand hier die een tip voor me heeft voor het reinigen van mijn suede interieur? wat zou ik hier het beste voor kunnen gebruiken? het is trouwens meubelsuede, maar ook in meubelzaken/bekledingszaken konden ze me maar weinig vertellen over het reinigen ervan
 
Ik denk dat ze de beste spullen hiervoor bij Colourlock.nl hebben, maar omdat je meestal meerder producten nodig hebt, is zijn ze niet goedkoop.

Voor mijn ALCANTARA (dus geen suède) bekleding hebben ze me daar 3 producten aangeraden: een reiniger, een middel dat beschermt tegen verschieten en een impregneermiddel dat er voor zorgt dat eventuele toekomstige vlekken makkelijker te verwijderen zijn. Ik heb echter nog niet besloten of ik deze spullen ga bestellen omdat dat met de verzendkosten ergens rond de € 45 uitkomt.

Edit:Misschien dat je voor echt suède ook de cleaner van Gliptone kunt gebruiken, maar dat weet ik niet: staat er niet bij.
 
+1, vind een listig materiaal om zomaar wat voor te kopen etc.
Voor je het weet moet je sloperijen langs om een nieuwe stoel te scoren :(
 
dat zal moeilijk gaan worden aangezien de vorige eigenaar van dit interieur het zelf heeft gemaakt :p en ik zal een mailtje naar carclean doen $$)
 
daar had ik nog niet aan gedacht.

valt me overigens wel op dat er een paar hier bij mij uit de buurt komen... zag al maaseik voorbij komen, elsloo en joel (groene astra G) woont 500 meter bij mij vandaan :p
 
Ik heb afgelopen week een beige lederen interieur gedaan ,waarvan de deurpanelen suede waren.

Ik heb echt een hele lichte pb apc mix gebruikt met een zachte borstel, bij mij was het resultaat bijna net als nieuw, maar ik durf niet te zeggen hoe het zou zijn op grotere oppervlakten.
 
Ik ga geen advies geven maar een gebruikers ervaring op gebied van alcantara wat je mischien ook kunt uitvoeren op suede. Mijn broer heeft als ring auto een Clio II fase II RS met leder alcantara bekleding. Ik heb dit op de volgende manier schoongemaakt: ingepsoten met een zeer verdunde APC, vervolgens met een paardenhaarborstel ingewreven. Daarna met een nat/droogzuiger dit weer opgezogen uit de bekleding. Een soort extractor idee zeg maar. Geen pilling, verkleuring e.d. Mischien is dit ook toepasbaar op suede? Heb hier dus geen ervaring mee!!
 
Voor de alcantera bezitters:Betreden Op eigen Risico
Jip, geen suede maar verhaal is wel blijven steken bij me en ben dus altijd beetje angstig met dit soort stoffen
 
mk-us zei:
Voor de alcantera bezitters:Betreden Op eigen Risico
Jip, geen suede maar verhaal is wel blijven steken bij me en ben dus altijd beetje angstig met dit soort stoffen



Kan iemand ook vertellen hoe dit is afgelopen????8o Want vindt dit een schrikbarend verhaal:|
 
Sonax, dat is al zo'n feest op alcantara, het verhaal van Swen S8 staat me nog altijd bij.
Kan er niks aan doen, maar als ik ergens Sonax zie staan moet ik er altijd aan denken.
 
hier een foto van het interieur waar het om gaat. (heb nog geen betere helaas)

vooraan op de zijwang van de rugleuning zie je al waar het om gaat

2624ajb.jpg