• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Supernova meldt zich

Supernova

Detailing addict
29 jun 2017
25
63
De Betuwe
Bij deze mezelf ook maar even netjes voorstellen.

Jaren lang zuinig geweest op m'n eerste auto, Opel astra gsi.
En toen ging ik meer kilometers maken en werd het beestje in de garage gezet (waar die nog staat) en ben ik een seat Leon tdi van rijden.
Dat was een echt werkpaard met een goeie 2 ton in 7 jaar erbij gereden, alles ging erin en erachter en schoonmaken was echt ouderwets met de stofzuiger en een natte lap van binnen.

Nu de kilometerstand weer minder zijn, hebben de vrouw en ik een Opel Vectra c2 station gekocht en nu wil ik die er weer netjes bij gaan zetten.
Alleen met de hand poetsen is me toch een k*l*r*e klus.

Machinaal polijsten e.d. was ik eerst huiverig voor maar na diverse filmpjes hier en elders op de site gekeken te hebben, ga ik het toch proberen

(mede door de mooie dap 900kit die met de SSS wel heel aantrekkelijk word)
 
  • Leuk
Reactions: Cordoba
@Megaman, klopt zijn hele mooie auto's met een lekkere ronde dikke kont.
Het is er namelijk nog 1 van de eerste serie met de dikke bumpers en alles.

@Marcel1973, mijn verlanglijstje is waardeloos. Ik ben zo besluiteloos dat ik hem al minimaal 20x heb aangepast in de tijd dat ik hier op het forum meeleest.
(en alleen Mark Zuckerberg ofzo zou hem kunnen betalen )

@Quantoxx, ja de Dap lijkt mij de beste prijs /kwaliteit verhouding te hebben voor een beginneling.
Lees vooral veel verhalen dat de 900 (v3?)
Toch de meest multifunctioneel toepasbaar is.
 
  • Leuk
Reactions: Quantoxx
Ach @Supernova zie het zo: je begint gewoon ergens, in de wetenschap dat het nooit klaar is.
En als je denkt dat het klaar is, komt cc wel weer met een leuke actie...
 
Haha, klinkt een beetje als ''zie door de bomen het bos niet meer''. :p Probeer vooral niet te snel te willen, maar te begrijpen wat nodig is voor elke stap die je wilt gaan doen. Begin bij het in orde maken van je was-arsenaal. Hier begint alles mee en wanneer je vele stappen verder bent en alles voorbij nieuwstaat hebt getild, komt het wéér terug bij je was-arsenaal. Je wilt je gedane werk immers zoveel mogelijk conserveren! ;)

Jup, de DAP900 V3 is het eerste wat ik je zou adviseren. De DAP-sets is een goed begin en een ieder zou daarmee aan de slag kunnen. (gevorderde dingen komen later wel)


De stappenplannen op het forum geven je een goede basis. Daarbij zijn er ook forumleden die hun lijstjes en stappenplannen hebben. Ik toevallig ook. :p Onderaan mijn berichten staat een link naar een beginners-pakket en zo kan je ook een globaal idee krijgen. :D