• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Suze's avontuur

Dank voor jullie reacties!
Ik heb net m'n auto gedeeltelijk gewassen, maar ben de vaseline "vergeten" (lees, ik had er geen energie meer voor). Misschien over een uurtje nog en anders morgen. Dank voor de tip @Juffer1 !

Dank voor jullie Likes :blush: .

Yes! Vanmiddag stond hier een heerlijk zonnetje met 8 graden op de thermometer. De voorruit heeft een nieuwe laag Glaco DX. Over 4 a 5 maanden ga ik de Glaco Ultra proberen. Dan hoeft het nog maar 1 keer per jaar.
Er kwam nog iemand geïnteresseerd kijken. Ik heb uitgelegd wat ik aan het doen was en dat vond die meneer wel interessant. Dus ik heb hem naar CarClean doorverwezen.

Er zaten wat hele kleine spatjes op m'n voorruit. Ik heb het met een glasdoek afgedaan, maar dat lijkt niet geholpen te hebben. Kan ik met Spray & Wipe proberen het eraf te halen? Of tast ik dan de laag Glaco DX aan?

• Leuk
Reacties: Mark96
Dank jullie wel!
Nog een vraagje. Daarnet zag ik dat er ronde "vlekken" (water) op m'n voorruit zitten. Dit heb ik nog nooit gezien. Heb ik de Glaco DX verkeerd erop gezet? Of is het normaal?
2026NaGlaco.webp

Dank je voor je reactie. Ik heb, net als in het filmpje, rechte banen getrokken. Het enige dat ik anders heb gedaan dan in het filmpje, is dat ik de compound niet heb afgespoeld met een drukreiniger, maar met MF-doeken en veel water. Moet het nu opnieuw?

Het is wel vorst geweest. Op het moment van de foto kon ik het zo wegwrijven. Pffff, ben altijd zo bang om zoiets fout te doen, dat het niet terug te draaien is....

In detailen kun je niet zoveel dingen doen die niet te herstellen zijn als het fout is gegaan. Het enige wat echt een probleem kan zijn is bij het polijsten door de blanke laklaag gaan, maar dat gebeurd normaal alleen als je met grof polijstmiddel met een rotary (apparaaat dat alleen ronddraait zonder 2e beweging) polijst, of als je gaat polijsten op scherpe hoeken.

Leuke aanpassingen zo!

Met vorst en vocht zie je vaak vlekken in je ruit die je niet meer ziet als het is opgedroogd. Wees ook niet verbaasd als je dat ook ziet op lakwerk.
Vaak zie je met dauw precies hoe je de wax hebt aangebracht.