• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Suze's avontuur

Dank jullie wel!

Vanmiddag op m'n werk heb ik een remklauw opengemaakt. Die ben ik aan het schoonmaken en dan kan 'ie weer in elkaar.

Dank voor alle tips en het meedenken!

Ik zit nu te twijfelen tussen een QLT en een IK foamer. De recensies van de QLT zijn zeer wisselend. De IK foamer kost meer energie en die op batterijen kost meer geld :eek: . Ik heb al een Gloria multijet 18V in de kast liggen. En de Pingi aquablaster. Ergens houdt het op....

Net het dak van Suze onderhanden genomen. Deze keer geen de-ironizer gebruikt (ja, 2 pufjes om te kijken, maar het werd niet paars.) De inspanning was te veel. Nu heb ik koorts.
Afgaande op mijn ervaring als nieuweling, ik weet niet of ik weer voor de hele HD setup en alles zou gaan ipv een automatische handfoamer zoals de IK.
Nu heb ik nog voordeel van de HD voor de voor en achtertuin tegels, maar puur alleen de auto zou ik me zeker 2 keer bedenken.
Ik lees/zie veel goede reviews over een SPTA, maar goed als me iets duidelijk is geworden inmiddels in deze detailing wereld, 1 grote "kijk mij" en heel veel "sponsored, dit is het beste" filmpjes en reviews, neem bijna alles nu wel met een korrel zout.

• Leuk
Reacties: Cordoba
Ergens houdt het op...
Klopt. Maar van alle accu aangedreven sprayers en foamers die ik onderhand heb, is de (dure) IK E-Foamer toch wel de beste.
Alle andere waren goedkoper met wisselende tekortkomingen. De IK handfoamer werkt prima, maar dat 200x pompen voor je je auto helemaal rond bent is vervelend. En in jouw geval vreet het energie. Ik zou doorsparen en een E-Foamer nemen. Eventueel een keer lenen of ergens gebruiken om die te ervaren.

Water spuiten voor wassen en afspoelen, daar heb je liefst wat druk voor nodig. Mijn 18v Makita DHW180 doet zo'n 20BAR en dat is prima voor velgenwasbeurt. Voor de hele auto te groot, zwaar en te zwak. Die Gloria zal ook zoiets doen. Een simpele, kleine en lichte HD reiniger zoals een Karcher K2 voldoet dan al vele malen beter. Maar dan heb je naast een tuinslang ook weer 230v nodig.