• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Suze's avontuur

Dank jullie wel!

Vanmiddag op m'n werk heb ik een remklauw opengemaakt. Die ben ik aan het schoonmaken en dan kan 'ie weer in elkaar.

• Verbluft
Reacties: RedCat
Dank voor alle tips en het meedenken!

Ik zit nu te twijfelen tussen een QLT en een IK foamer. De recensies van de QLT zijn zeer wisselend. De IK foamer kost meer energie en die op batterijen kost meer geld :eek: . Ik heb al een Gloria multijet 18V in de kast liggen. En de Pingi aquablaster. Ergens houdt het op....

Net het dak van Suze onderhanden genomen. Deze keer geen de-ironizer gebruikt (ja, 2 pufjes om te kijken, maar het werd niet paars.) De inspanning was te veel. Nu heb ik koorts.
Afgaande op mijn ervaring als nieuweling, ik weet niet of ik weer voor de hele HD setup en alles zou gaan ipv een automatische handfoamer zoals de IK.
Nu heb ik nog voordeel van de HD voor de voor en achtertuin tegels, maar puur alleen de auto zou ik me zeker 2 keer bedenken.
Ik lees/zie veel goede reviews over een SPTA, maar goed als me iets duidelijk is geworden inmiddels in deze detailing wereld, 1 grote "kijk mij" en heel veel "sponsored, dit is het beste" filmpjes en reviews, neem bijna alles nu wel met een korrel zout.

• Leuk
Reacties: Suze en Cordoba
Ergens houdt het op...
Klopt. Maar van alle accu aangedreven sprayers en foamers die ik onderhand heb, is de (dure) IK E-Foamer toch wel de beste.
Alle andere waren goedkoper met wisselende tekortkomingen. De IK handfoamer werkt prima, maar dat 200x pompen voor je je auto helemaal rond bent is vervelend. En in jouw geval vreet het energie. Ik zou doorsparen en een E-Foamer nemen. Eventueel een keer lenen of ergens gebruiken om die te ervaren.

Water spuiten voor wassen en afspoelen, daar heb je liefst wat druk voor nodig. Mijn 18v Makita DHW180 doet zo'n 20BAR en dat is prima voor velgenwasbeurt. Voor de hele auto te groot, zwaar en te zwak. Die Gloria zal ook zoiets doen. Een simpele, kleine en lichte HD reiniger zoals een Karcher K2 voldoet dan al vele malen beter. Maar dan heb je naast een tuinslang ook weer 230v nodig.

• Leuk
Reacties: Suze
Dank voor jullie inzichten!

Net heb ik nog maar even wat trims in de Taint it Black gezet. Ik wilde eigenlijk het dak schoonmaken met ONR, maar het waait te hard.

Goed nieuws! De Gloria Multijet was kapot en ik heb 'm teruggestuurd. Dus waarom is dit goed nieuws...? Ik heb m'n geld teruggekregen! :party: . Helemaal happy! Ik had 'm al 10 maanden in huis en 4 keer "gebruikt", dus ik vind het erg coulant van Bol en Twizzo.

Van de remklauw werkten de cilinders / zuigers niet goed, dus ben ik samen met een begeleider aan het prutsen om dit op te lossen.

Dat is fijn zeg!

Voor wat betreft de remklauw; je bedoelt in dit geval zeer waarschijnlijk de zuiger, de cilinder is het vaste deel in de klauw, daar gebeurt meestal niet veel geks mee.

Meerdere zuigers per remklauw op de vooras zijn in de regel vooral van toepassing op zware en sportieve auto's.

Kijk heel goed uit met zelf werken hieraan, het duurde heel lang voordat ik zelf aan kritieke remdelen ging sleutelen, vaak is het beter dat aan een garagebedrijf over te laten, die hebben ook goede middelen voor nadien ontluchten.

Tot zover deze technische bijdrage en goedbedoelde waarschuwing, misschien vind je het wel leuk en leerzaam.

• Leuk
Reacties: Suze
Dank voor het meedenken @WouterR . Zeker vind ik het leerzaam. Het gaat ook allemaal onder begeleiding, waar ik veel van leer. Ik weet trouwens niet of de remklauw nog gebruikt gaat worden.

Als ik het niet vergeet, zal ik woensdag een foto maken van het ding en de benamingen navragen. Het kan best dat ik me hier iets verkeerd heb herinnerd. Volgens mij zitten er 4 zuigers in de klauw. 4 Koperkleurige cilinders (?) die kunnen bewegen, met daarin 4 zwarte kunststof zuigers (?) die tegen de remplaten (?) geduwd worden. Wordt vervolgd.

Vanwege de droogte heb ik de afgelopen dagen alleen met ONR "gewassen". Twee keer nog geen half uur bezig geweest. Dat was best goed te doen. Nu maar wachten op regen, voordat ik de wielen weer aanpak en de laatste panelen klei en bescherm.

Hoevaak kleien jullie je auto? Ik las her en der ongeveer 1 keer per jaar?

Ik heb pas een leren stoel gekocht en die wil ik wat bescherming geven. Het is mat zwart leer. Ik heb Matte Opaco met een paardenharen borsteltje. Welk product kan ik daarna goed gebruiken? Ik heb tevens een oude, glanzend leren bank met kattennagelsporen. Kan ik daar nog iets mee?

En ik heb zoiets handigs gekocht voor 5 euro. Een telescopisch "inklapbare" kruk. Helemaal blij mee. Nu kan ik de meeste panelen zittend schoonmaken.
IMG_1502.webp
IMG_1501.webp

Let je wel op met deze kruk dat die goed in zijn "locks" klikt.....
Ik heb deze ook gekocht en laat vol trots thuis zien hoe handig dit is....
De rest kunnen jullie wel raden....

Ik krijg nog steeds te horen als ik iets koop " Goh, wat handig...."

Dat is fijn zeg!

Voor wat betreft de remklauw; je bedoelt in dit geval zeer waarschijnlijk de zuiger, de cilinder is het vaste deel in de klauw, daar gebeurt meestal niet veel geks mee.

Meerdere zuigers per remklauw op de vooras zijn in de regel vooral van toepassing op zware en sportieve auto's.

Kijk heel goed uit met zelf werken hieraan, het duurde heel lang voordat ik zelf aan kritieke remdelen ging sleutelen, vaak is het beter dat aan een garagebedrijf over te laten, die hebben ook goede middelen voor nadien ontluchten.

Tot zover deze technische bijdrage en goedbedoelde waarschuwing, misschien vind je het wel leuk en leerzaam.
Er zijn ook genoeg goede en handige tools om zelf de remmen te ontluchten, dat hoeft niet meer door steeds met het rempedaal te pompen. Als je zelf wil sleutelen maar geen geschikte sleutelruimte hebt zijn er ook DHZ-garages, en bij veel van die garages kun je gereedschappen lenen/huren en soms kun je ook onder toezicht sleutelen. Zulke adressen maken de drempel wat lager om zelf aan een auto te klussen. Hier een linkje waar je zelf kunt zoeken naar DHZ-garages in je omgeving, dan kun je contact opnemen over de voorwaardes. Daarnaast zijn er ook nog sleutelclubs die op een vergelijkbare manier werken als DHZ-garages, alleen moet je daar jaarlijks contributie betalen.