Afgaande op mijn ervaring als nieuweling, ik weet niet of ik weer voor de hele HD setup en alles zou gaan ipv een automatische handfoamer zoals de IK.Dank voor alle tips en het meedenken!
Ik zit nu te twijfelen tussen een QLT en een IK foamer. De recensies van de QLT zijn zeer wisselend. De IK foamer kost meer energie en die op batterijen kost meer geld. Ik heb al een Gloria multijet 18V in de kast liggen. En de Pingi aquablaster. Ergens houdt het op....
Net het dak van Suze onderhanden genomen. Deze keer geen de-ironizer gebruikt (ja, 2 pufjes om te kijken, maar het werd niet paars.) De inspanning was te veel. Nu heb ik koorts.
Klopt. Maar van alle accu aangedreven sprayers en foamers die ik onderhand heb, is de (dure) IK E-Foamer toch wel de beste.Ergens houdt het op...
Er zijn ook genoeg goede en handige tools om zelf de remmen te ontluchten, dat hoeft niet meer door steeds met het rempedaal te pompen. Als je zelf wil sleutelen maar geen geschikte sleutelruimte hebt zijn er ook DHZ-garages, en bij veel van die garages kun je gereedschappen lenen/huren en soms kun je ook onder toezicht sleutelen. Zulke adressen maken de drempel wat lager om zelf aan een auto te klussen. Hier een linkje waar je zelf kunt zoeken naar DHZ-garages in je omgeving, dan kun je contact opnemen over de voorwaardes. Daarnaast zijn er ook nog sleutelclubs die op een vergelijkbare manier werken als DHZ-garages, alleen moet je daar jaarlijks contributie betalen.Dat is fijn zeg!
Voor wat betreft de remklauw; je bedoelt in dit geval zeer waarschijnlijk de zuiger, de cilinder is het vaste deel in de klauw, daar gebeurt meestal niet veel geks mee.
Meerdere zuigers per remklauw op de vooras zijn in de regel vooral van toepassing op zware en sportieve auto's.
Kijk heel goed uit met zelf werken hieraan, het duurde heel lang voordat ik zelf aan kritieke remdelen ging sleutelen, vaak is het beter dat aan een garagebedrijf over te laten, die hebben ook goede middelen voor nadien ontluchten.
Tot zover deze technische bijdrage en goedbedoelde waarschuwing, misschien vind je het wel leuk en leerzaam.