• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Suze's avontuur

Je zou Soft99 Tyrewax kunnen proberen. Ik gebruik dat niet alleen op de banden, maar ook op sommige trym delen (bijvoorbeeld ruitenwisser achter bij de Up). Deze tyrewax glanst niet en is zwart van kleur. Zwart en grijs wordt daardoor net wat donkerder.

• Leuk
Reacties: Suze
De plek op het dash kan ook veroorzaakt zijn door een siliconen anti-slipmatje, als die ouder worden, worden ze langzamerhand vloeibaar en laten vlekken achter.

De kras kun je ook minder zichtbaar maken met een melamine sponsje: wat je met zo'n melamine sponsje doet is het hele oppervlak behandelen en daarmee schuur je het hele oppervlak als het ware lichtjes op, waardoor de kras veel minder opvalt.

M'n pakketje met spulletjes kwam vanochtend binnen. Daarnet had ik een verloren half uurtje, dus ik ben de auto ingedoken.
Ik kon geen geschikte pookknop vinden (voor een redelijke prijs), dus heb ik een pookknophoes (of 2) besteld. Eentje met een kattenprint erop en eentje met een rood werkje. Die met de kattenprint pas perfect, al zeg ik het zelf :blush: .
IMG_1373.webp

IMG_1374.webp

IMG_1376.webp

IMG_1375.webp

IMG_1377.webp

Dank jullie voor het meedenken!
@Brinkiebrink , ik heb van DodoJuice de "Taint it Black". Is die ook geschikt? Of Valma Plastishine?
@Cordoba , ga ik proberen.
Ik heb alleen ervaring met Soft99. Dat ziet eruit als schoensmeer. Het is zwart van kleur en geeft geen glans. Op de trims aan de buitenkant laat het geen residu achter. Het wordt niet plakkerig, glanzend of iets dergelijks. Komt bij dat ik het heel fijn vind voor de banden. Ik hou van diep zwarte banden, maar niet van glanzende banden. Werkt het niet op het dashboard, dan heb je altijd nog fijne tyre dressing.