• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Suzuki Alto 1999

janhenduk

Detailing rookie
2 sep 2009
611
0
Gisteren was het tijd voor de Suzuki Alto van mijn buurman.
Zelf is hij altijd zeer zuinig op de auto's maar kreeg nu niet meer voor elkaar om de lak glad te krijgen.
De Alto is in de kleur blauw en is normale Uni-lak dus gemakkelijk te bewerken.
De lak sloeg ook min of meer wat vaal uit wat in de eerste foto van het dak goed is te zien.
De buurman had de middag ervoor de auto gewassen en toen ik om 20:15 er weer was van het werk heb ik wat kleine krasjes met lak opgevuld.

Gisteren morgen begonnen met de Elastic Clay van PB i.c.m. DJ Born Slippy de lak behandeld.

En hieronder in stappen hoe ik de lak verder heb behandeld.

- Dap 900 met finishing pad en Meg. 205.
- Surf City Garage Nano Seal op een andere finishing pad met de Dap aangebracht.
- Surf City Garage Nano Glaze wederom op een andere finishing pad met de Dap aangebracht.
- 2X DJ Purple Haze Pro met handpad aangebracht.

Op de polish stap na de Dodo Juice doeken gebruikt en voor de finshing polish de PB doek.

Ramen schoongemaakt met de Meg. Glass cleaner pro.
Trims met de Smartgel.
Banden in de Wolfgang Black Diamond.

Hierbij de foto's en de eerste drie zijn vooraf foto's.

IMG_1400.webp

IMG_1403.webp

IMG_1404.webp

IMG_1405.webp

IMG_1406.webp

IMG_1407.webp

IMG_1413.webp

IMG_1414.webp

IMG_1415.webp

IMG_1416.webp

IMG_1417.webp

IMG_1418.webp

IMG_1420.webp

IMG_1422.webp

IMG_1423.webp

Jammer dat de zon er niet bij was voor het maken van de foto's.
Bedankt maar weer voor het lezen.

Knap resultaat! :ja
Heb je met de M205 op een finishing pad ook alle swirls/krassen kunnen verwijderen of was het doel eerder de lak gewoon op te frissen?
En hoe verliep het met de krassen die je opvulde met lak?

Bedankt mannen.
De pads, doeken en handen waren na de detail allemaal wel blauw idd maar gelukkig alles weer schoon gekregen.
@Virus, Er waren alleen maar lichte swirls aanwezig en unilakken zijn zacht vandaar de M205 op finishing pad.
De pad tijdens de polish behandeling heb ik elf keer gereinigd in de Pad-washer want dan zat die min of meer dicht en daardoor is de kans dat je de lak beschadigd zeer groot.

Chapeau voor jou want een heerlijke glans! En zo netjes zie je de Alto's eigenlijk nooit, dus ook chapeau voor de eigenaar. Meestal zitten die soort wagens onder de deuken en krassen.

Thanks , en de eigenaar is heel pietje precies want onder de motorkap ziet het er nog zo keurig uit dat je niet kunt geloven dat deze auto 13 jaar oud is.