Vandaag stond deze doffe Suzuki Alto op het programma. De eigenaar (of eigenlijk de vriend van de eigenaresse) heeft de hele dag flink meegeholpen om tot het eindresultaat te komen. Ik heb bijna de helft van de foto's die gemaakt zijn niet geplaatst. Het zijn toch nog veel foto's, die naar mijn mening toch nog wel wat toevoegen.
rondje om de auto
De lak was dof, vol swirls, overal groeide mos en andere groene dingen.
Eerst de auto gefoamed, gewassen en de naden, kieren en sponningen aangevallen met apc en borstel/kwast.
vuiligheid uit de wielkasten
Iron-x aan het werk:
Vervolgens de auto geclayed en daar kwam de ware aard van het beestje naar voren:
Gelukkig was de lak niet hard en was er veel resultaat te behalen. De auto is gepolijst met de DAP900. Eerst met de oranje pad en PB SSR2 en daarna SSR 1 op een witte pad.
50/50: achterportier nog niet behandeld
Toen na het polijsten bleek dat er flakes in de lak zaten, we waren erg verrast, heb ik de auto voorzien van een laagje PB white diamond ipv black hole. Dit heb ik gedaan om een poging te doen om de flakes wat meer naar voren te laten komen. Ik had dat ooit ergens gelezen en wilde dit proberen. uiteindelijk had ik hier iets meer van verwacht en zou ik de volgende keer toch weer gaan voor de black hole.
Daarna de Alto voorzien van een laagje Dodo Juice Orange crush, ramen schoongemaakt met de glasscleaner van Meg's, bandjes zwart gemaakt en het dashboard gereinigd en behandeld met PB natural look. Dit terwijl Eddy zich ontfermt heeft om de motorruimte, de matten van de auto en de auto van binnen met een stofzuiger te lijf is gegaan.
Aangezien we tussendoor meerdere keren even moesten schuilen hebben we toch maar tentje opgezet:
De kunststof delen zijn nog even behandeld met de PB trimrestorer en hier is dan het eindresultaat:
Toch nog een beetje zon gevonden: