• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

SUZUKI SWIFT USED TO BE RED

cruiser

Detailing rookie
23 mrt 2009
607
0
Woensdag heb ik voor iemand een rode suzuki swift onderhanden genomen waarvan de kleur rood ver te suzoeken was.

Ik denk een wagentje uit 92 of 93...hier en daar deukje en krasje.

de auto staat altijd onder bomen en hier en daar was de vervuiling in het dak zover ingevreten dat er niet meer tegen aan te poetsen was.

even een paar foto's van aankomst
DSCF2151.webp

DSCF2152.webp

DSCF2153.webp

DSCF2154.webp

DSCF2155.webp

eerst maar eens de velgen en de banden schoongemaakt met AG engine cleaner en zo ook de deur en raamlijsten

DSCF2156.webp

DSCF2157.webp

daarna de auto behandeld met de PoorBoys klei en Spary en Wipe 1:1 verdund
de lak was daarna zo glad als een spiegel maar de extreme vervuiling van de bomen was nog steeds aanwezig. tevens was nu de belabberde staat van de lak echt goed te zien.

DSCF2158.webp

DSCF2159.webp

DSCF2160.webp

DSCF2161.webp

Toen maar eens de "hoogglans voor verweerde lak" van System uit de kast gehaald en handmatig gepolijst met een witte pad van LC
De vervuiling in de lak verdween en langzaam kwam ook weer de rode kleur tevoorschijn.

zo de auto 2 keer behandeld

daarna de super resign polish van AG erbij gehaald en deze met een rode pad van LC aangebracht . De laatste kleur vlekjes verdwenen helemaal en er ontstond weer een mooie rode egale kleur.

als laatste stap de NXT 2.0 aangebracht, bumpers in de AG bumper care, van binnen gestofzuigd en het dashboard behandeld met de rubber en vynil care van AG en de ramen met de Fast glass ,met dit als resultaat.

geen foto's van de binnenzijde

DSCF2162.webp

DSCF2163.webp

DSCF2164.webp

ik was nog niet 100% tevreden maar beter gaat met de hand gewoonweg niet.
op een aantal plaatsen ging de vervuiling zelfs door de lak heen...

nog even sparen voor een DAP:ja

De klant was wel zeer tevreden en had dit resultaat niet verwacht. dat is hetgene wat telt.
maar toch....we willen hier allemaal beter, mooier etc etc:-p

bedankt voor het lezen en tips met deze uni lakken zijn altijd welkom

Als je dit met de hand gedaan hebt heb je knap werk gedaan,
Maar met de juiste producten en pads machinaal zou je nog meer bereiken.
Moet je maar ff zien naar deze link.
https://forum.Carclean.com/cc_postst3832/Mijn-Testpaneel.aspx
En ik ben zekers dat er meer valt uit te halen.

Maar goed hij is weer Rood,blinkt en de eigennaar was tevreden.

Grtz M

Mooi resultaat man, zeker als je het met de hand hebt gedaan.
Ben sinds kort ook in het bezit van een DAP, hiervoor ook altijd met de hand gedaan.
Ik raad je aan om inderdaad door te sparen voor een DAP. Dan gaat er een (nieuwe) wereld voor je open.

Nogmaals mooi werk!
Groeten The Musicman

bedankt voor de reacties!

het heeft me wel wat spierpijn gekost:lol reden te meer om een DAP aan te schaffen.