• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Suzuki wagon R

Boom89

Detailing rookie
8 apr 2014
7
0
Hallo Medeforumers,

Ik lees me nu al een tijdje in op dit mooie forum. En vorige week me eerste aankoop gedaan.
De DAP900 met powerpack leek voor mij de beste optie.

Dus gisteren gelijk de draad maar opgepakt en de Suzuki Wagon R met een zwart metallic lak is goed onderhanden genomen.

Stappen:

Auto gewassen met 2 emmer systeem.
Poorboy's Super Slick & Suds met een Monello Washmitt

Meguiars - Quik Clay Detailing Systeem
Peluche Verde

Monello Veloce met gele pad
Monelle Mezoo met oranje pad
Monello Finale met zwarte pad
(Alle drie gebruikt omdat ik een beetje zoekende was naar de juiste combi. Overigens niet de hele auto behandeld met de 3 stappen oranje en zwarte pads waren genoeg op sommige plaatsen)
3X Peluche Verde

Nxt Generation Tech Wax 2.0
Peluche Verde

Collinte Isulator Wax No. 845

Met als resultaat een diepe zwarte glans.
Alleen toen ik de auto buiten in het zonnetje wou bekijken viel mij op dat er op de motorkap een soort spinnenweb zat (waskrassen?) en op de zijkant van de auto vet vegen. Die spinnenweb had ik gehoopt weg te krijgen met de 3 stappen van Monello maar te vergeefs.

En de vegen op de zijkant van de auto zijn moeilijk weg te krijgen. Ze verplaatsen namelijk als ik er met een doek overga. Nou weet ik dat je op deze lak alles ziet
en ook ECHT alles. Misschien moet ik de vegen voor lief nemen ,maar de krasje op de motorkap kan ik niet echt plaatsen.



Heb ik iets verkeerds gedaan met de DAP?
Moet ik een sterkere compound gebruiken om ze weg te krijgen?

Zijn er mensen die nog ideeen hebben?

Foto motorkap:
1oaqo7.webp




Gr.
Joost
 
Heb je ook de lak met een inspectie middel bekeken tijdens het polijsten? De vegen kan zijn dat je de wax te dik hebt aangebracht, en dat je deze niet genoeg hebt afgenomen. Meerdere doeken gebruiken, afnemen met de lange kant, opwrijven met de korte kant. Spray & wipe wil wel eens helpen om die vegen weg te krijgen.
 
Beter afbouwen denk ik. Geel + Veloce is wel erg grof, daar heb je de grofste krassen wel weg mee gekregen. Nu heb je nog die spinnenwebben. Ik zou zeggen: probeer een hit met Oranje + Mezzo, hierna wit+ Mezzo, voordat je afbouwt naar Finale + finishing pad. Beweeg vooral niet te snel met de DAP, laat de machine het werk doen. Vooral bij het finishen de DAP het werk laten doen. Maak de pad goed schoon na elk paneel.

Als je een vetvlek hebt, en je veegt en verplaatst de vlek, dan is 9 van de 10x je doek verzadigd. Probeer een nieuwe doek. :)
 
rallimart;n393033 zei:
Heb je ook de lak met een inspectie middel bekeken tijdens het polijsten? De vegen kan zijn dat je de wax te dik hebt aangebracht, en dat je deze niet genoeg hebt afgenomen. Meerdere doeken gebruiken, afnemen met de lange kant, opwrijven met de korte kant. Spray & wipe wil wel eens helpen om die vegen weg te krijgen.

Dank voor jullie reacties. Ik heb de lak niet geïnspecteerd ,omdat ik ervanuit ging dat dat wel goed zou zijn auto was bij aankoop namelijk compleet gepolijst (nu 1.5 jaar geleden). Kan je mij vertellen wat zo een inspectiemiddel precies doet? Is het aan te raden om het bij elke auto te gebruiken?


GMToyota;n393042 zei:
Beter afbouwen denk ik. Geel + Veloce is wel erg grof, daar heb je de grofste krassen wel weg mee gekregen. Nu heb je nog die spinnenwebben. Ik zou zeggen: probeer een hit met Oranje + Mezzo, hierna wit+ Mezzo, voordat je afbouwt naar Finale + finishing pad. Beweeg vooral niet te snel met de DAP, laat de machine het werk doen. Vooral bij het finishen de DAP het werk laten doen. Maak de pad goed schoon na elk paneel.

Als je een vetvlek hebt, en je veegt en verplaatst de vlek, dan is 9 van de 10x je doek verzadigd. Probeer een nieuwe doek. :)

Het afbouwen ga ik dan nog even opnieuw proberen op de motorkap en dan langzamer afbouwen is kijken of dat werkt.
Ik had voor het nalopen juist een nieuwe doek gepakt. Ik had namelijk al het idee dat de rest al vol zat.
Misschien dat Spray & wipe een resultaat biedt. We zullen het zien.
 
Het inspectie middel gebruik je om na het polijsten de polijst oliën te verwijderen zodat je kunt controleren of de correctie goed gelukt is.

Het kan overigens ook best zijn dat je met geel + Veloce nog niet alle swirls wegkrijgt hoor, ik krijg met meerdere hits met Veloce en een woolpad nog geen 100% correctie. Maar als ik kijk naar de hoeveelheid swirls die er nog inzitten denk ik inderdaad ook dat je niet goed hebt afgebouwd.