• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Swift met waarschijnlijk teer of ijzer vervuiling

Dennis-Mash

Detailing trainee
26 jul 2010
2
47
32
Blitterswijck
Vandaag kreeg ik het verzoek om een Suzuki Swift van maar liefst één maand oud onder handen te nemen aangezien de Swift op een aantal plekken hardnekkige zwarte puntjes heeft die er niet zomaar vanaf gingen. De eigenaar van de Swift had de plekjes al met de hand weg geprobeerd te poetsen maar dit gaf geen enkel resultaat. Ook de wasstraat (:|~* ) deed hier niet veel anders aan.

Nu heb ik nog niet eerder een dergelijke klus gehad of aangeboden gekregen waar ik een grote hoeveelheid vervuiling van, waarschijnlijk teer of ijzer slijpsel, tegen ga komen dus ik zou graag wat tips en suggesties willen ontvangen van jullie welke producten ik hiervoor kan gebruiken en wat de juiste werk wijze is. Ik weet uit ervaring van het verwijderen van hars of enkele teer spetters dat deze na enig klei werk wel te verwijderen zijn maar of ik dit op de zelfde wijze weg kan krijgen als het in een grote hoeveelheid aanwezig is twijfel ik een beetje aan. Vandaar mijn vraag om tips en eventuele suggesties voor effectievere producten.

Alvast bedankt!

Eerst wassen, drogen, IronX, 5-10mins in laten trekken, met oude microvezelmitt/spons nog een keer verdelen, afspoelen (extra goed!), drogen, TarX/Valet Pro Tar remover gebruiken voor de onderkanten waar vaak teer zit, afnemen met oude doekjes.
Opnieuw even wassen met shampoo.

Natuurlijk, Iron X. Dat ik daar nog niet aan gedacht heb. Heb het hier zelfs staan. :-"

De TarX en de Valet Pro Tar remover ga ik eens bekijken. Bedankt voor je vlotte reactie!

hoop voor je dat het met ironx te verwijderen is en niet dat het verf ofzo is.

Dibbuz zei:
Eerst wassen, drogen, IronX, 5-10mins in laten trekken........

ironx kan gewoon op een niet-gewassen auto gespoten worden (mits niet ál te vuil).
na inwerktijd afspuiten en dán pas wassen en drogen
zo doe ik het en dat bevalt prima.

Ook mogelijk alleen was ik hem liever, dan is de losse vervuiling eraf, soms zitten er ijzerpuntjes onder de vervuiling en dan kan IronX er lastiger bij.
Om tijd te besparen is het uiteraard gewoon mogelijk.

Eerst even wassen van te voren lijkt mij verstandiger. En na het gebruik van de Iron X nog even goed afspoelen en nogmaals drogen waarna er een full detail volgt. Komt wel goed denk ik zo!