• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Swirlheaven Golf 4

Stephan

Detailing chief
24 jan 2012
656
103
38
Hasselt
Dit weekend na lang beloven de buurman zijn wagen gedetailed. Het ging hem enkel om de buitenkant (binnenkant moet ook dringend maar ging hij zelf doen). Hij zag mijn auto altijd staan en vroeg zich af hoe ik hem zo glanzend kreeg...

De auto heeft 376k en is van 1998. Heeft enkel wasstraten gezien en de 1 spons techniek.

Wat een werk !!! Ben begonnen zaterdag om 14u30 tot 19u30, zondag van 12u30 tot 18u30 en nog niet 100%. Heb het in 2 dagen moeten splitsen want heb hem 2x moeten kleien....

Gebruikte middelen;

Gewassen met CG Maxi Suds II (2 emmer methode), alle kieren met Pb's apc, gekleid met TW klei en Citrus Bling. Velgjes enkel met apc en de nodige kwasten (velgen zijn geleend dus moest er geen moeite op doen

Dap500 + oranje pad Mezzo --> Finale op witte pad. (gele pad gaf véél micromarring)

Alles wat nagelopen wat ik normaal nooit doe met SRP ... Voor de zekerheid dat hij er goed zou uitzien en dat ik al de schade niet heb weggekregen:sob: .

De gebruikte wax is de DDJ Purple Haze Pro (deze kreeg lukte het me wel deze goed uit te boenen)

Trims in Autofinesse Revive en bandjes in cheap Actionspuitbusje...

Nu de resultaten zijn niet perfect maar met de Dap500 kan je ook maar zoveel....(toch in mijn handen

Alé nu de foto's, het zijn er niet zoveel maar toch een idee wat me gelukt is;

Bij aankomst
008-2.jpg

009-2.jpg

012-2.jpg

013-1.jpg

014.jpg

017.jpg


Na wassen en kleien krijg je dit;
034.jpg

061-1.jpg

066.jpg

063.jpg

070.jpg



Afgewerkt;

093.jpg

095.jpg

096.jpg

098.jpg

099.jpg

103.jpg

105.jpg

104.jpg


Bedankt voor het lezen en kijken !! Volgende keer een Pro900 aanschaffen...

Grtz

Stephan
 
Zo die golf heeft zich inmiddels wel bewezen! Dan verdient hij zo'n opknapbeurt!

Dat de gele pad marring gaf met finale is niet gek, geel is de sterkte schuurpad van de CCS pads. Beter gebruik je een zwarte of een lichtgroene om te finishen:)^
 
Oei, Sorry fout verwoord... Ik had eerst gele pad met mezzo --> gaf veel micromarring. Dan maar voor de Oranje gegaan met mezzo. Wit op Finale is niet ideaal maar wilde nog kleine mankementjes weg krijgen. Normaal is eindigen op zwart maar dan was ik nog 2u verder en had de SRP als schijnheilige vuller ;)

Ja, qua dienst heeft de wagen zich bewezen, ik denk dat hij de 4e eigenaar is opt moment...

Grtz
 
Ahaa ok toppie:-b

Ik vind de gele pad ook een ellendig ding, als het met mn oranje pad niet lukt dan ga ik voor het paarse wollen padje, dat ding is geniaal.
 
Ziet er goed uit. Glimt weer lekker ook.

Tip : volgende keer de achterlichten gewoon meepolijsten. Zijn ze weer als nieuw.
 
Mooi resultaat hoor,harde lak he?


Zie dit topic : https://forum.Carclean.com/cc_postst13769/Project-Golf-IV.aspx Exact dezelfde kleur golf 4. Deze is met minimale middellen strak en glanzend geworden.
 
Hey Frogs,

Ja niet normaal, ik dacht dat mijn Skoda hard was, maar niks in vergelijking met de 'echte' VW....

Ben zelf niet zo heel tevreden maar de eigenaar herkende hem niet meer. Dat is denk ik het belangrijkste van de zaak.

Grtz