Hee Luitjes,
Vandaag stond er een rode Civic op het programma die zijn glans totaal kwijt was en goed verweerd was.
We hebben de auto flink gewassen met een scheut APC er doorheen en daarna gekleid waar ontzettend veel vervuiling los kwam.
So far so good....
De eigenaar zou vooruit werken met de klei (dolce verde met S&W,en inderdaad de klei heeft veel vocht nodig, is vrij hard, maar werkt erg fijn!)
en ik zou er met mijn DAP500 achteraan komen. Na wat testspots en uitgekomen te zijn
bij inizio op oranje leek dit ook bijna niets te doen met de glans van de lak. De swirls verdwenen als sneeuw voor de zon, maar er kwam totaal
geen glans omhoog. Terwijl ik normaal op recentere metalic lakken voldoende had aan mezzo op wit en soms op oranje.
De afwerkende glans zou hierna wel gebeuren met finale op wit of groen, maar dit zou toch al wel een mooie start moeten geven.
Wellicht had een gele pad sneller verschil gemaakt, maar die heb ik nog niet.
Uiteindelijk na de hele motorkap besloten dat dit hem niet zou gaan worden omdat ik niets zwaarders had. Zelfs nog even
de groene cleaner 4 van commandant tevoorschijn gehaald en met de hand een testspot gemaakt om te kijken of dit verschil zou maken op de verweerde plekken
om wat dingen uit te sluiten. Helaas was dit ook niet het geval. Er bleven witte vlekken en een doffe waas over de lak heen, terwijl deze weer superstrak en glad was.
We hebben dus besloten om de handdoek in de ring te gooien omdat de eigenaar het zonde van de tijd vond om de hele auto aan te pakken zonder het
beoogde resultaat te kunnen behalen. Omdat het de eigenaar niet direct om de swirls, maar meer om de glans ging.
Wat hebben we verkeerd gedaan, of heb ik met mijn DAP(je) 500 niet voldoende power om dit aan te pakken. Het gekke vind ik dat de swirls netjes verdwenen,
dus mijn middelen hadden wel een polijstende werking die voldoende was om de toplaag weer 'glad' te maken.
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
Op de foto zie je dat het gedeelte van de motorkap boven de koplampen een stuk doffer is en ook op het voorste gedeelte zie je lichtere stukken er tussendoor.
Het is misschien lastig te bepalen op de foto, maar wat is jullie raad?
Vandaag stond er een rode Civic op het programma die zijn glans totaal kwijt was en goed verweerd was.
We hebben de auto flink gewassen met een scheut APC er doorheen en daarna gekleid waar ontzettend veel vervuiling los kwam.
So far so good....
De eigenaar zou vooruit werken met de klei (dolce verde met S&W,en inderdaad de klei heeft veel vocht nodig, is vrij hard, maar werkt erg fijn!)
en ik zou er met mijn DAP500 achteraan komen. Na wat testspots en uitgekomen te zijn
bij inizio op oranje leek dit ook bijna niets te doen met de glans van de lak. De swirls verdwenen als sneeuw voor de zon, maar er kwam totaal
geen glans omhoog. Terwijl ik normaal op recentere metalic lakken voldoende had aan mezzo op wit en soms op oranje.
De afwerkende glans zou hierna wel gebeuren met finale op wit of groen, maar dit zou toch al wel een mooie start moeten geven.
Wellicht had een gele pad sneller verschil gemaakt, maar die heb ik nog niet.
Uiteindelijk na de hele motorkap besloten dat dit hem niet zou gaan worden omdat ik niets zwaarders had. Zelfs nog even
de groene cleaner 4 van commandant tevoorschijn gehaald en met de hand een testspot gemaakt om te kijken of dit verschil zou maken op de verweerde plekken
om wat dingen uit te sluiten. Helaas was dit ook niet het geval. Er bleven witte vlekken en een doffe waas over de lak heen, terwijl deze weer superstrak en glad was.
We hebben dus besloten om de handdoek in de ring te gooien omdat de eigenaar het zonde van de tijd vond om de hele auto aan te pakken zonder het
beoogde resultaat te kunnen behalen. Omdat het de eigenaar niet direct om de swirls, maar meer om de glans ging.
Wat hebben we verkeerd gedaan, of heb ik met mijn DAP(je) 500 niet voldoende power om dit aan te pakken. Het gekke vind ik dat de swirls netjes verdwenen,
dus mijn middelen hadden wel een polijstende werking die voldoende was om de toplaag weer 'glad' te maken.
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
Op de foto zie je dat het gedeelte van de motorkap boven de koplampen een stuk doffer is en ook op het voorste gedeelte zie je lichtere stukken er tussendoor.
Het is misschien lastig te bepalen op de foto, maar wat is jullie raad?