• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Swirls in de zon, hoe krijg ik deze (handmatig) weg?

O ja, na gebruik van ssr 2,5 op oranje pad waren de grote swirls weg, maar de kleintjes gedeeltelijk gevormd door de oranje pad krijg ik niet weg.

Wat ik nu niet begrijp is dat iedereen nu begint te roepen dat je nooit een oranje pad moet gebruiken en dat deze oranje pad eigenlijk al helemaal niet geschikt is voor SSR1.

Nu heb ik al 3 topic's lopen over het feit dat ik de swirls niet kwijtraak met de door CC geadiviseerde oranje en witte pad icm SSR1.
Daar zie ik geen enkele reactie over de oranje pad die eigenlijk swirls zou veroorzaken ?

Is een oranje pad nu wel of niet te adviseren ?

Gr. Arjan

Een oranje pad is zeker te adviseren op zwaar verweerde of harde lakken maar zeker niet geschikt om mee te finishen. Een oranje pad laat zijn sporen na die moeten worden nabewerkt met een lichtere pad. Vaak is wit met bijvoorbeeld SSR1 voldoende maar vaak ook niet. Dan zul je nog een lichtere pad zoals lichtgroen of zwart met een finishing polish moeten gebruiken.

Nogmaals, oranje i.c.m. SSR1 vind ik geen combinatie. Ik zou dan eerder wit met de SSR2.5 gebruiken. Oranje is namelijk toch best een heftige pad!

Mijn toyota heeft 2 hits met ssr 2.5 op een oranje pad nodig. 1 hit met ssr 1 op wit en ik ben swirl vrij,

Dus wees gerus dat je met ssr1 op oranje gerust kan doen als ssr 1 op wit niks voor je betekend
Werkt ssr 1 op oranje ook niet kan je voor ssr 2.5 op wit gaan... nog geen resultaat dan ssr 2.5 op oranje.... nog niks dan het paarde middel ssr 2.5 op geel.

Nog niks dan is er maar 1 meer over ssr 3 op geel.
Nog niks dan zandstralen die hap :lol :lol :lol

Wat ik bedoel te zeggen is dat je alles kan uitproberen als je het maar op test spots doe ;)

pfffiew.. ben weer opgelucht :-"

Dus zolang ik de oranje met SSR1 maar altijd nabewerk (zoals ik nu dus ook steeds doe) is er niks aan de hand ?
Na SSR1 op wit, is het dan nog noodzakelijk om na te bewerken met de normale polish op wit ?

Gr. Arjan

Hangt er van af he.

Is je lak strak met ssr 1 op wit dan niet.

Maar voor ja astra zal je denk ik wel ssr 2.5 op oranje nodig hebben.

Denis begon ook met die combo op de oosterhout meeting, met de opmerking "met mijn ervaring weet ik dat ik hier mee kan beginne"
Ik twijfel daar dus niet aan.

Maar niemand die een idee heeft waarom ik de swirls er niet uitkrijg?

Er zaten enkelle echte krassen in en deze heb ik er uitgekregen met ssr2,5 op oranje, dan zou ik toch de swirls gemaakt met oranje er moeten uitkrijgen met ssr1 op wit?

Het vreemde is dat toen ik een testspot deed de swirls er allemaal uit waren, maar als ik de volledige motorkap doe krijg ik ze er niet uit.

Jeroen zei:
Dan moet je op heel de auto allemaal test spotjes doen :-d

Is ook een idee, maar dan zal ik best vlug een paar extra rollen blauwe tape bestellen:-d

Hopelijk volgend weekend een stralende zon dat ik nog eens een poging kan ondernemen:-)^

Het poetsweekend is ook niet helemaal voor niks geweest, mijn interieur ruikt weer heerlijk fris en ziet er beter uit dan bij aflevering:party

Ik dacht dat de Blackfire FP fillers bevatte ,ben er niet zeker van ,maar mss weet je dit. Dus moest het zo zijn ,dan zijn niet alle krassen weg ?

Nu ,je test spot ging goed ,kan het zijn dat je te grote vlakken aangaat ? Je test spot is klein ,waardoor je je dus goed focust op een kleine plek en het product volledig uitwerk met de juiste druk op de machine. Ga je na de test spot TE grote oppervlaktes willen doen ,zal natuurlijk het resultaat veel minder zijn.
Nu weet ik natuurlijk niet of je dit hebt gedaan.. Mss nog iets ,persoonlijk vindt ik die Oranje pad echt niet leuk om mee te werken. Veel te stijf en veel te ruw. Een oplossing kan zijn de Groene Heavy eens te proberen of 2 hits met een Witte doen.

Het vreemde is dat toen ik een testspot deed de swirls er allemaal uit waren, maar als ik de volledige motorkap doe krijg ik ze er niet uit.

Heb je de pad(s) tussentijds regelmatig schoongemaakt?
Als de swirls bij een testspot helemaal verdwenen zijn, maar bij het bewerken van de hele motorkap niet, dan zou het zo maar kunnen zijn dat je pad verzadigd was, waardoor deze (en de SSR1) zijn werking grotendeels verliest.

Of heb je bij het polijsten van de hele motorkap (onbewust) het product minder lang doorgewerkt? :weetniet
Edit: Je was me net voor B.K. :-d

BertMiTo zei:
O ja, na gebruik van ssr 2,5 op oranje pad waren de grote swirls weg, maar de kleintjes gedeeltelijk gevormd door de oranje pad krijg ik niet weg.

Ik denk dat fijn finishen met een zwarte pad en Professional Polish dat dat moet lukken! :ja

Tim zei:
Ik denk dat fijn finishen met een zwarte pad en Professional Polish dat dat moet lukken! :ja

doet de blackfire finisching polisch niet hetzelfde als de professional polisch?

Ik heb deze na wit gebruikt op zwart.

En nee, ik heb de pads tussendoor niet gewassen, weet ik nu ook voor de volgende keer:-)^

Ik wil nu een bestelling maken bij carclean met producten waarmee ik de swirls zo goed als allemaal wegkrijg.

Het lijstje van producten wat ik heb, en welke ik wil bestellen:

Ik heb:
-ssr2,5
-poorboy's polisch with sealent
-poorboy's black hole glaze
-poorboys sealent

En wat ik nog wil bestellen:
-ssr1 (heb ik maar is bijna op)
-poorboy's proffesional polisch

Iemand die nog tips heeft van welke producten ik nog kan gebruiken?
De auto zal met exentrische machine en lake country pads worden gepolierd

Vandaag nog eens een poging gedaan, ik krijg de swirls weg maar ik moet verschillende keren met hetzelfde product de stappen herhalen.

Kost me heel wat werk, maar ik ben al blij dat ik de swirls grotendeels wegkrijg:jippie

Nu wil ik toch nog de proffessional polisch aanschaffen om eens te zien of dit de volgende keer raper resultaat heeft.

Bestelling is al gemaakt bij carclean, nu enkel nog eens tijd vinden om langs te gaan bij de bank$$)

De aanhouder wint !

Mooi dat het nu wel lukt en ik denk dat het resultaat met PP alleen nog maar beter gaat worden. 8-)

Zoals jullie zien nog steeds geen foto's van mijn Mito in de rubriek schow off:(
Dit omdat ik nog steeds niet tevreden ben over het resultaat, de swirls zijn voor 80% weg.

Zojuist eindelijk mijn bestelling betaald bij de bank, dus hopelijk één dezer weken foto's in schow off:-)^