• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Swirls in lak Porsche Boxster, wie kan mij advies geven?

mauricee

Detailing rookie
23 dec 2010
12
0
Hallo mensen,

Ik ben nieuw op het forum en heb niet super veel verstand van cardetailing e.d. Wij hebben thuis een nachblauwe Porsche Boxster 987 S.

Deze heeft behoorlijk wat wasstraatkrassen en swirls in de lak zitten. Hoe kan ik deze krassen/swirls uit de lak (donkerblauw metallic) halen er vervolgens de lak een mooie diepe glans geven?

Ik heb een SSR3 Heavy compound van Poorboys liggen. Zou deze geschikt zijn?

Ik hoor graag van jullie!

Groet

Maurice
 
Beste tip is lezen, lezen, lezen en dan bepalen wat je wilt gaan doen.
Kijk vooral in het handleidingengedeelte
Het product wat je noemt is vrij zwaar en niet per definitie wat je nodig hebt.
Ik denk dat veel forumleden een Porche wel eens van dichtbij willen zien.
Pm gerust een van de leden bij jou in de buurt en kijk even samen.
Of ga langs bij CC en koop heel direct de passende producten.

Hans
 
ik zou zeker niet beginnen met ssr3, nergens voor nodig.

het kán wel nodig zijn....maar dat bepaal je met 1 of meerdere testspots, na tientallen porsches kan ik wel zeggen dat de lak boterzacht kan zijn maar ook kneiterhard, voor sommigen is dan het lichtste middel meer dan voldoende en anderen hebben meerdere hits met ultra krachtige compound nodig.
 
Hey mensen,

Bedankt voor jullie reactie. Natuurlijk zou ik graag eens langs gaan bij een kenner bij me in de buurt. Nu staat de auto in omgeving Zeeland / West Brabant. Geen idee of er mensen op het forum zijn die uit deze omgeving komen:) ....

Maar los van exacte producten, ik denk wel dat een vorm van compound nodig is en dat daarna een wax de zaak kan afmaken? Of is dat te simpel?
 
Is inderdaad te simpel :-d

Een compound laat ook nog krasjes achter en zal dus nabewerkt moeten worden, afbouwen dus.
 
Van een zware polish naar een lichtere polish,zelfde als met de pads,van een pad met veel "cut" naar een met minder "cut"
 
Welkom Maurice.
Je hebt de tip van heel veel lezen al meerdere keren gekregen, die hoef ik dus niet te herhalen. Realiseer je dat de meeste forumleden die je van dit advies voorzien ook nog eens een jarenlange ervaring in het detailen hebben. Deze ervaring doe je niet op door het lezen maar door het doen en daarbij heel geconcentreerd op te letten wat de effecten van je acties zijn. Kortom een goede detailer ben je niet van de ene op de andere dag.
Ik zou zo'n mooie Porsche in ieder geval niet als "leerobject" in gaan zetten.
Succes!
 
mauricee zei:
Hey Natuurlijk zou ik graag eens langs gaan bij een kenner bij me in de buurt. Nu staat de auto in omgeving Zeeland / West Brabant. Geen idee of er mensen op het forum zijn die uit deze omgeving komen:) ....

Mauricee, lees dit topic eens :
https://forum.Carclean.com/cc_postst8565/Waar-zit-wie.aspx

Zit ook een kaartje bij, echter werkt deze nu (even) niet.
 
Heb je nog meer in huis of alleen de SSR3, bedoel dat je die niet met je hand er op kan smeren en met theedoek gaat poetsen ?
Wil je met de hand of machinaal gaan detailen, beide stappenplannen staan uitgebreid beschreven.
Weet niet of je een ritje naar CC kan maken ( wel even bellen van te voren svp ), daar kunnen ze kijken naar de auto en een perfect advies op maar geven.
Vanaf een plaatje oid is het niet doen te doen, hooguit algemeen advies/info.
Hoe dan ook, begin met het leesvoer dan snap je de achterliggende gedachte ook wat beter en wordt het allemaal wat duidelijker wellicht.
 
Oke, het is me duidelijk dat ik veel moet lezen.

Maar is er misschien iemand die mij kan vertellen in welke stappen ik zou moeten werken en welk type poetsmiddel nodig is per stap?

Dus: wassen > zemen > hard polish / compound > soft polish > wax > etc. etc.

En kan ik bij een hard polish niet beter een machine gebruiken dan dit met de hand te doen??
 
Kijk eens naar mijn onderschrift .... stappenplan handmatig + stappenplan machinaal. ( klikbare links )
Harde polish? Je doelt op een grover polijstmiddel denk ik .... lezen, lezen, lezen
Zemen doen we niet: Koop een Delirium Orange Drying Towel ( nog in de aanbieding ook ! )
 
Hi,

Bedankt voor je reply. Ik zal e.e.a. eens even lezen.

Nee, ik heb al wat spullen, oa:

- poetsmachine (die ik van iemand kan lenen)
- Meguairs tech 2.0 Wax (vloeibaar) incl. pad
- 2 losse pads van poorboys
- Meguairs Autoshampoo tech 2.0
- 2 poetsdoeken van carclean (fijn materiaal)
- Leren zeem (die ik dus blijkbaar niet moet gebruiken ,^^ )
- Valma velgenreiniger
- Poorboys SSR3

Dat was het:) Wat zouden jullie adviseren gezien deze middelen?

Grt
 
Ik zag dat BlackPassat in Etten Leur woont, dat is redelijk in de omgeving...Maar ja, ik weet niet of ik bij hem daarvoor langs kan gaan :)
 
Ik kan niet zeggen dat ik heel erg veel machine-ervaring heb, maar als je in de buurt van Bergen op Zoom komt wil ik je best een eindje op weg helpen. Al dan niet met tips richting de stappenplannen etc.
 
mauricee zei:
ik heb al wat spullen, oa:
- poetsmachine (die ik van iemand kan lenen)
- Meguairs tech 2.0 Wax (vloeibaar) incl. pad
- 2 losse pads van poorboys

Over wat voor "poetsmachine" hebben we het dan ?
- Excentrisch of roterend ?
- Profesionele of DHZ machine ala ferm / mega power ed ?
- Wat is de cuttingfactor van de pad's die je gaat gebruiken ?

Die lekkere zachte wollen hoesjes / pads zowiezo nooit gebruiken en al helemaal niet icm SSR3 !


We hebben het hier niet over een 25 jaar oude auto met de dagwaarde van een fiets, voordat je machinaal aan de slag gaat eerst heel goed informatie gaan inwinnen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik zeg inschrijven voor de DAP Clinic van 29 Januari 2011, leer je meteen om het in de praktijk te brengen, wat 10x handiger is dan alles van papier/scherm te moeten aannemen ;-)
En de kosten wegen niet op tegen het fout hanteren van een 'foute' machine.