• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Swirls in wit kunststof

Nils46

Detailing rookie
17 mrt 2025
2
2
Hoi allemaal,

Ik heb recent een nieuwe motor aangeschaft - een KTM Duke 890 R. De motor heeft een aantal witte kunststof kappen. Op deze kappen zitten redelijk wat swirls. Nu heb ik wel wat ervaring met “normale” autolakken maar nog niet met (wit) kunststof.

Wat zou ik kunnen gebruiken om deze swirls te verminderen? Ik heb Poorboys Black Hole staan maar dat is voor donkere lakken. De variant voor lichte lakken (Diamond White) lijkt een oplossing maar ik vraag mij af of dit ook voor kunststof werkt. Is het verder mogelijk om kunststof te kleien, en heeft dit nut? Ik heb al Monello Dolce Verde liggen. Ook zitten er wat lichte krassen (blijf niet met nagel achter de kras “haken”) op zwart glimmend kunststof. Wat zou hier een oplossing voor zijn? Als laatste dacht ik aan een sealant voor de kappen, zoals de 303 Graphene Nano Coating. Maar wederom de vraag of dit ook voor kunststof geschikt is..

Ik zit in ieder geval met een hoop vragen, hopelijk kunnen jullie mij hierbij helpen!

Groet, Nils

Bijlagen

• IMG_0006.webp
    IMG_0006.webp
    60,8 KB · Weergaven: 17
De kunststof kappen hebben ook gewoon een blanke lak, of..? Of zijn ze geheel bestickerd?

Black Hole kan je ook gewoon op lichte lakken gebruiken, daar zou ik dus geen White Diamond voor aanschaffen.

@Quantoxx Bedankt voor je reactie! De kappen zijn inderdaad afgewerkt met een blanke lak.

Fijn om te weten dat ik Black Hole gewoon kan gebruiken, dat scheelt weer wat

Als ze afgewerkt zijn met blanke lak kun je die delen ook voorzichtig polijsten ,kunststof kan de warmte minder goed kwijt dus zorg ervoor dat de temperatuur niet te hoog oploopt.