• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Swirls op auto

Stephandeleeuw

Detailing addict
13 mei 2012
27
50
Beste Mensen,

Ben sinds kort een beetje aan het rondneuzen op dit forum, en nu kom ik toch echt met een concrete vraag.

Wij zijn sinds plus minus een jaar in het bezit van een Opel Corsa Ecoflex 1.3 cdti 95 PK.
Ik was deze de laatste tijd zelf, en heb hem in het begin een aantal keren door de wasstraat gehaald.
Nu kwam ik vandaag tot de ontdekkking dat er vooral op de motorkap heel veel swirls te zien zijn, verder zie ik rondom de auto ook wel wat hele ondiepe krasjes die denk ik komen van het wassen.

De krassen zijn alleen te zien als de zon er fel op schijnt. Anders vallen deze niet waar te nemen.
Het zijn echt de swirls de rondjes die je ziet over zo'n beetje de hele auto.

Je voelt ze verder ook niet zitten, en als je er water op spuit zie je ze ook niet meer.

Toch stoor ik me heel erg aan deze krasjes en zou willen weten hoe ik deze weg kan krijgen.
Ik ben in staat alles te kopen wat jullie me aanbevelen om dit weg te krijgen.

Nu ben ik ook steeds actiever aan het worden met het wassen van de auto, maar wat is volgens jullie echt noodzakelijk om je auto krasvrij en perfect schoon te krijgen. Het zou heel erg mooi zijn als jullie een stappenplan voor het wassen neer zouden zetten.

Zou je iets concreter willen zijn in je antwoord?
Het is een auto met zwarte lak, en zie de swirls alleen als het zonlicht erop schijnt.

Ik wil dit echt zo snel mogelijk weggewerkt zien, het is gewoon niet mooi als je van auto's houd.

Daar gaat dus best wel wat werk inzitten.
Ik ben namelijk zelf niet zo handig met zulk soort dingen.

En je kan deze swirls of hologrammen er dus niet met de hand uitkrijgen?
Ik weet ook echt niet wat ik moet aanschaffen..

Weet niet hoe je nu de auto wast.

Ik was tegenwoordig de auto met dit waspakket:
Monello Waspakket

Daarbij heb ik nog een ultra zachte washandschoen die heel veel vuil "opsluit"(alleen wel heel goed naspoelen en het is een goede drinker)
Merino Wool Mitt

Dat is alleen puur voor het wassen.

Polijsten kan je met de hand maar ook met de machine.
Met de hand is heel veel werk en ook zwaar, maar zeker niet onmogelijk.
Machine is nog steeds aardig wat werk, maar een stuk minder zwaar.

Dat is een afweging die jezelf moet maken natuurlijk.

En dan natuurlijk nog de wax/sealant. Dat hangt ook van je wensen af.
Zou zeggen lees je alvast goed in. En dan kan je zelf bepalen wat je wilt. Hangt ook wel van je budget af natuurlijk.

Succes

@Stephandeleeuw: je bericht is aangepast, lees even onze reglementen (zie mijn onderschrift) met name punt 9 en 10 ;)

Beste Moderator,

Ik ben ook niet op zoek naar een bedrijf die mij wilt helpen.
Ik was puur op zoek naar iemand die me een keer kon helpen, en mij alles kon laten zien zodat ik in het vervolg zelf een en ander kan doen.
Ik ben op dit moment echt nog een groentje, maar vind het heel leuk bezig te zijn met de auto's.

Ik hoop dus ook echt dat iedereen mij een handje kan helpen, nu heb ik nog een vraag.

- Kan je met dat polijsten heel de auto meenemen, want over heel de auto zitten lichte krasjes.

Ik hoop op een snel antwoord.

Met polijsten kan je gerust een hele auto meenemen.
Als je tijd te kort hebt om de hele auto in 1 keer te doen. Kan je er ook nog voor kiezen om paneel voor paneel te doen ;-)

Ik woon aardig bij je in de buurt, werk ook gedeeltelijk in Bergen op Zoom.
Anders kom je een keertje langs. Kun je wat spullen gebruiken, ervaren hoe een dap werkt, spullen vergelijken.
Twee vliegen in één klap....