• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Swirls op harde VAG lak, ik krijg ze met Mezzo op oranje en DAP900 niet goed weg, wat nu?

motorkap in 6-en zeetie 8-())

gaat dat zoveel verschil maken ja? die kleinere vlakken?

kzal iig die inizio is bestellen... die mezzo gaat ook wel errug hard zo met 4 hits per vlak:roll

Vind het altijd wel grappig. Mensen die geen polijstervaring hebben, met een DAP of Rotary aan de gang gaan, en dan gelijk de kennis hebben om te zeggen of een lak hard of zacht is.

Pas nog bij iemand een dak gedaan, MB CLK, vol, maar dan ook vol met schuurkrassen. Vriend van me raust er overheen met rotary, 2x 3x geen tot weinig resultaat.

Ik ging er eens rustig voor staan. Rotary witte pad met FINALE!!! rustig, super rustig 3 hits gedaan op vrij hoge stand, en voor 80% opgeknapt. Ik dacht moet toch beter kunnen, toen met MEZZO een hit, en nog een keer afbouwen met FINALE, en perfect dak ervoor terug. En iedereen maar zeggen dat MB bijvoorbeeld harde lak heeft... nou, ik vind van niet..., tenminste niet bij deze kar.

De feeling is heel belangrijk vindt ik. Voelen wat het product doet, voelen wat het apparaat doet. Constant beoordelen, en weten hoe verder te gaan.

naja, ik beweeg ook erg rustig met de DAP over de lak, en na 3 hits met mezzo op oranje, zie ik een verbetering van zo'n 60% (gok ik even als amateur zijnde)
weet niet wat ik daarin fout zou kunnen doen, behalve dan wat meer druk uitoefenen:weetniet ik gebruikte eigenlijk alleen het eigen gewicht van de DAP voor de druk.
ik denk dat ik uiteindelijk hooguit een correctie van 70% heb behaald.

wat de hoeveelheid product betreft: tis natuurlijk een beetje schatwerk, maar laten we zeggen 3 kleine kwakjes welke platgedrukt een 2 euro stuk groot zijn...

Robbel zei:
motorkap in 6-en zeetie 8-())

gaat dat zoveel verschil maken ja? die kleinere vlakken?

kzal iig die inizio is bestellen... die mezzo gaat ook wel errug hard zo met 4 hits per vlak:roll
ik heb ook een E46 :-b
advies wat ik van tim meekreeg op de DAP900workshop is toch beginnen op deze lak van een BMW met een8-o woolpadstand 5-6 en inizio forza ,:-b deze is net weer sterker dan inizio stand 5-6... daarna oranje+ mezzo stand 3-4>> dan groen +finale >>dan zwart met PB blackhole stand 2-3>>PB EXP sealant met de hand>>natty;s blue wax met de hand
resultaat is :love

Robbel zei:
...
weet niet wat ik daarin fout zou kunnen doen, behalve dan wat meer druk uitoefenen:weetniet ik gebruikte eigenlijk alleen het eigen gewicht van de DAP voor de druk....

je MOET enige druk op de dap zetten, zeker met compounden,
alleen het gewicht van de machine is zeker onvoldoende voor optimale cuttingpower

Dan heb ik ook nog wel een vraag : als je middel al na 1 a 2 keer (met schaakbord patroon) voor 95% afgebroken is, hoe lang is het dan zinnig om door te gaan ? Hoe vaak gaan jullie per 'hit' dan over een gedeelte heen ?