• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Swirls op Hyundai Zwarte Metallic lak - advies?

Aadje

Detailing rookie
29 mrt 2016
5
2
64
Vandaag aan de slag gegaan met de SwirlX van Meguilars maar helaas niet echt een resultaat om blij van te worden, nou is metallic wel wat harder dan uni lak dus overweeg ik als volgende stap de Ultimate Compound te proberen, heeft iemand advies of ervaringen met Hyundai Metallic lak en polishing? PS: ik gebruik (nog) geen Polijst machine ,

Geen ervaring met de lak zelf, maar de ultimate compound heeft een hogere slijpgraad dus daar zul je meer mee uit moeten krijgen.
Ik heb dit vroeger een tijd veel gebruikt en haalde er goeden resultaten mee.
Mocht je nog niet het gewenste resultaat behalen dan kun je de overstap maken naar bv M105 van meguiars.

Ik was en polijst regelmatig een metallic zwarte i20, en die lak is niet al te hard. Met een DAP900 is Mezzo met een oranje of witte pad genoeg om swirls eruit te halen. Ik heb alleen geen idee hoe dat gaat als je met de hand polijst.

Thanks ! ik ga de Monello - Easy Detailing Hand Orange Light Cutting Pad met Mezzo eens proberen.