• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Swirls, vegen op auto na poetsen

Ros1974

Detailing trainee
19 mrt 2011
10
47
Hallo even een vraag, ik heb nu voor de 2e keer mijn auto gepolijst en gewast met de Dap500.
Hij is echt zo glad als een spiegel en glimt als een dolle maar, ik zag vandaag in de zon wederom ronde krassen/vlekken op de lak zitten :-(

Ik poets met Monello en begin dan grof en eindig in 3 stappen waarna ik nog een wax laag erop doe.
Kan iemand mij vertellen wat ik waar fout doe en... hoe ik het op kan lossen?

Het betreft trouwens een donkerblauwe volkswagen

Kan oa zijn :

je doeken zijn niet zacht genoeg ( verkeerd gewassen of verkeerd gedroogd )

je pad was niet proper waarmee je de wax aanbrengt

je hebt erg zachte lak

je lak is niet ontvet en je denkt dat alle swirls weg zijn....tot je terug gaat wassen en bij een teveel aan shampoo zie je alles terug...

andere......

Misschien de wax te dik aangebracht? Dan is het uitpoetsen moeilijker en misschien niet goed genoeg gelukt?

Geclayed op voorhand ? Vaak gaat het mis bij het drogen.. Ook grondig nagekeken met voldoende licht na het polijsten? De krassen zijn misschien nooit weggeweest?

Ik zal er vandeweek even foto's van proberen te maken. Woon in zuid Holland. Ik heb dezelfde pads gebruikt als 2jr terug, zonder wassen oid. (Kan/moet je pads eigenlijk wassen?) Het poetsen heb ik buiten gedaan bij gebrek aan een mooie poetsruimte, maar er was geen wind ivm zand e.d. Qua licht is het niet optimaal, ik weet het :-( Omdat het vag-lak is heb ik destijds door Carclean Monello laten adviseren, daar heb ik wel vertrouwen!

Je kan dat doen met Gyeon Prep welke je in de webshop van CC zelf kan bestellen. Deze stap is onontbeerlijk wil je alle oliën vanuit de poriën van je lak verwijderen om eventuele gevulde krassen bloot te leggen gevolgd door het polijsten om zoveel mogelijk een kale lak te behalen, wat resulteert in een betere glans en een betere ondergrond zodat de hechting beter wordt van een sealant en/of wax.

Foto's zijn welkom, dan kan iedereen beter zien op wat die krassen lijken om een eventuele oorzaak aan te geven.
Alsook, ongewassen pads van 2 jaar geleden gebruiken klinkt zeer gevaarlijk en daar kan het aan liggen.

Okee, komende week heb ik mijn auto weer thuis, dus dan zal ik even wat plaatjes schieten.
Dan nog een vraagje over die pads, kan ik die gewoon thuis wassen? In de wasmachine of met de hand?