• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Swirls verwijderen - alternatief voor Meguiars

GTS DTI

Detailing rookie
14 mrt 2010
30
0
Sinds dat ik poets is mijn grootste ergernis swirls. Ik heb vorig jaar mijn vorige auto (Opel Vectra, 1998, donkerblauw metallic) gepoetst op de volgende manier

wassen
kleien
en vervolgens met de rotary:

meguiars ultimate compound
meguiars swirl remover (swirlX)
meguiars step 2
vloeibare nxt wax, 2x, met de hand.

Bijna al mijn swirls waren weg (leken weg) en ik was zeer tevreden.

Maar naar 1x wassen (meguiars nxt shampoo) of 1 regenbui, dat weet ik niet meer, kwamen ze weer naar boven. Ik vermoed dat er in 1 van de producten veel fillers zitten.
Ik ervoer dit als demotiverend.
Welke producten kan ik toepassen om de swirls daadwerkelijk te verwijderen?

dennis

Ik zou eens kijken voor wat andere polijstmiddelen, die wat je nu hebt gebruikt zijn niet echt gemaakt voor rotary gebruik.

De Monello kit bevat zowat alles wat je nodig zou hebben. Klik me
Ook zit hier de Spruzzo bij, een inspectie spray. Zo kan je je werk evalueren, dit verwijdert fillers. Zo ben je zeker dat je werk goed is, kan je ook doen met IPA.

Ga eest maar eens wat meer lezen hier op het forum, producten zoals swirlX en step2 zijn niet gemaakt om met een rotary te gebruiken........

https://forum.Carclean.com/cc_postst5868/Volledig-exterieur-stappenplan-machinaal-DAP500.aspx

B.K. zei:
Ik zou eens kijken voor wat andere polijstmiddelen, die wat je nu hebt gebruikt zijn niet echt gemaakt voor rotary gebruik.

De Monello kit bevat zowat alles wat je nodig zou hebben. Klik me
Ook zit hier de Spruzzo bij, een inspectie spray. Zo kan je je werk evalueren, dit verwijdert fillers. Zo ben je zeker dat je werk goed is, kan je ook doen met IPA.

Het is mij bekend dat deze spullen voor handgebruik bedoeld zijn. Ik heb alleen niet direct andere poetsmiddelen gekocht na aanschaf van de machine.

Als ik het goed begrijp is dit raffini pakket puur om te polijsten. De step 2 en de nxt was zijn nog steeds nodig.
kan ik deze eerst opgebruiken of is het aan te bevelen om direct andere polish en was te kopen?

dennis

Dat pakket bevat alles wat je nodig hebt om te polijsten.

Je kan nog steeds je NXT & step 2 gebruiken, maar ik kan je zeggen dat er veel betere producten te koop zijn op dit moment, met een veel langere levensduur als de NXT.

Kijk eens in het Dodo Juice gamma, net wat duurder maar het zijn geweldige producten. Je kan ook eens kijken bij de Collinite & Poorboys waxen, ook goede kwaliteit maar net iets goedkoper.

ik heb het raffini pakket aangeschaft, samen met de mothers sealer and glaze en de Poorboys EXP sealant.

Heb geen foto´s maar gisteren heb ik zo´n 9 uur besteed aan de GTS en ik ben tevreden.

Er zitten nog wat kleine swirls in (dit zag ik net onder de lantarenpaal) maar ik heb gepolijst met een vrij zachte pad (omdat ik op dat moment geen betere had). Het voertuig is zilvergrijs metallic dus in de zon zie je er niets van.

Bedankt voor de informatie tot zover.