• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Tast gras de wax/sealant aan

Timm

Detailing guru
26 mrt 2011
1.734
173
Duiven
Hallo medeforummers, ik post dit meer uit nieuwsgierigheid:

Mijn auto staat geparkeerd op een parkeerplaats grenzend aan een grasveldje welke zo nu en dan gemaaid wordt.

Na het maaien zit er vaak wat gras aan de zijkant en op de motorkap van de auto.
Doordat het 's nachts vochtig is en overdag weer droogt gaan de grassprieten een beetje plakken op de lak.

Nu is mijn vraag, tast dit de wax/sealant aan ? Ik verwijder het overigens zo snel mogelijk met een microvezel doekje.

Ik denk persoonlijk van niet. Als gras gemaaid wordt komen er onder invloed van licht suikers vrij, tevens zakt de Ph. Hier gaat echter een proces van dagen/weken overeen.

Hoi Timm,

Ik weet vrijwel zeker dat als je dit te lang laat zitten het meer aantast dan alleen de waxlaag. Ik spreek uit eigen ervaring.In het verleden was op mijn ford focus een blad van een boom (herfst) een paar dagen op de lak blijven plakken. Toen ik dat blad uiteindelijk verwijderde zat de afbeelding van dat blad in de lak geëtst. Hetzelfde met mijn Citroën C4 een jaar of zo geleden. Bloesemblaadjes die van de bomen waiien en aan je vochtige auto plakken (condens snachts). Die komen dan een beetje vast te zitten en worden bruin. Alleen nog maar weg te halen door er met water en een supervezelspons overheen te gaan. Resultaat etsplekken in de vorm van de bloesemblaadjes sierden mijn spoiler? Ook nu verwijder ik alle bladeren die van de bomen op mijn auto vallen direct. En de buren maar lachen.......Maar als ze een paar weken later allemaal doffe plekken o de lak hebben lach ik als laatste.

Overigens heb ik dit met foto's een paar maanden geleden op het forum gepost dus het resultaat is echt op dit forum te zien.

Dus niet te lang laten zitten.

Groeten GdV

Vorig jaar in Twente met de kinderen een driedaagse huifkartocht ondernomen. Bij de boerderij de auto ver weg van alle andere auto’s (i.v.m. deur gooiers) geparkeerd op de grote parkeerplaats die daar beschikbaar was achter de boerderij naast een weiland.

Drie dagen later kwamen we terug en bleek dat in de tussentijd dat weiland gemaaid was. De achterzijde van mijn auto zat onder het gras wat er tegenaan geslagen was tijdens dat maaien.

P1000129.webp

Weer twee dagen later had ik tijd om het te wassen.
Eerst in de foam gezet, maar gaf geen enkel resultaat.
Afspuiten met hogedrukspuit gaf vrijwel geen resultaat.
Inweken en voorzichtig wassen met DoDo Juice Born To Be Mild deed wel wat, maar er bleef nog van alles op de lak zitten.
Uiteindelijk heb ik de achterkant echt moeten kleien om het weer schoon te krijgen.

Mijn tip: haal gras z.s.m. van je lak.

Thnx man. Zoveel als jou had ik er niet op zitten.

Wat zijn er toch een boel dingen slecht voor je lak:no

Af en toe toch lastig dat je je van zoveel bewust wordt door forums zoals Car Clean. Haha. Sinds ik er echt fanatiek mee bezig ben let ik op veel meer dingen. :-d