• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Te weinig ruimte om gemonteerde velgen volledig te kleien. Tips?

jellej88

Detailing rookie
23 jul 2024
6
15
Beste mede carcleaners!
De binnenkant van de velgen op mijn Tiguan zijn door de vorige eigenaren niet echt verzorgd. Ik ben bezig al mijn spullen (shampoo, bug/grime, foam, non ferro, borstels, klei, etc) tegenaan te gooien en daarmee wordt het stukken beter als zeg ik het zelf, maar het moet nog veel beter! Aan de foto te zien, moet ik binnenkort ook een paar noodstops maken om het roest van de schijf te halen.

Maar nu mijn vraag:
Ik kan met de klei niet goed bij de binnenkant van de velg en tussen de velg en de remklauw. Ik snap dat ik de banden kan demonteren, maar het zou toch fijn zijn als er een 'klei op een stokje' of iets dergelijks bestond haha. Heeft er iemand tips hoe ik, zonder demonteren van de band, de binnenkant van de velg goed kan kleien Dank alvast!!

Als er geen goede manier bestaat, dan moeten ze er maar af. Zal voor mij de eerste keer in mijn leven zijn dat ik een band zelf demonteer, dus dat wordt even goed inlezen qua krik, krikpunt, wielbouten, etc.

PXL_20240801_130654937.jpg
 

Bijlagen

  • PXL_20240801_130746597.jpg
    PXL_20240801_130746597.jpg
    109,5 KB · Weergaven: 17
Laatst bewerkt:
Ik zou er niet aan beginnen. Met kleien moet je veel heen en weer bewegen, dus om ze op die manier schoon te krijgen gaat je een paar uur kosten.

Ik zou je velgen de komende wasbeurten extra goed schoonmaken. Dat wil zeggen: gebruik elke keer een ijzerverwijderaar en gebruik ook eens een paar keer een teerverwijderaar. Ik vermoed dat je daarmee 70-90% van deze vervuiling weg kan halen. Mochten ze dan een keer van de auto gaan dan kan je ze echt goed aanpakken.
 
Het is inderdaad gemakkelijker om de velgen er af te halen. Kan je aan alle hoekjes en kanten.
Ik leg ze altijd op een werktafeltje. Mijn rug & knieën zijn er me ook dankbaar voor. Zeker als je 30 - 45' zit te werken aan één velg.
 
  • Leuk
Reactions: jellej88
Zelf een “Wiel wisselen” is in veel plekken makkelijker gezegd dan gedaan, autos hier voor de deur staan op een helling, dus kan niet even een krik eronder en wat stands neerzetten in de angst dat de auto valt.
En even de hele zooi achterin gooien is ook zo’n ding.
Daarom heb ik een losse zomer/winterset! Kan ik ze iig elk seizoen een keer goed reinigen/coaten etc in de schuur als ze gewisseld zijn bij de garage. :)
 
Dit is geen doen om met klei tussen de spaken te werken, idd even velgen demonteren en behandelen volgens de juiste procedure. Dan heb je er later profijt van.
 

Vergelijkbare onderwerpen