Afgelopen zaterdag samen met Hebans (Hans) deze Mercedes-Benz SLK uit 1999 gedaan. De SLK heeft in de afgelopen 12 jaar toch behoorlijk wat krasstraat bezoekjes afgelegd. De nylon haren van de borstels zaten nog overal rondom de auto. Oorspronkelijk was deze Benz zwart maar in real life was daar weinig meer van over, er zat eerder een grijze gloed over heen. 8-o
De lak was in dusdanig slechte conditie dat tijdens deze detail alle aandacht naar de lak is gegaan. Vooral de liggende delen hebben het zwaar gehad want die zaten vol diepe krassen in de lengte richting en swirls (wasstraat borstels?). De plekken van ingebeten vogelstront waren ook ruim aanwezig. Clayen bleek ook nog een tijdrovende klus omdat er erg veel witte verfspetters en aangekoekte hars bolletjes op de lak aanwezig was.
Rond 9 uur 's morgens zijn we gestart met de detail en rond half 8 stonden we de trims en banden te behandelen in de warme avond zon!
Gebruikte producten:
Exterieur
- Shampoo: Wolfgang Bathe
- Clay: Dodo Juice Gentle Grey icm. Meg’s Last touch
- Polish: Meg’s M105 @ oranje LC kompressor, Meg’s M205 @ witte LC kompressor, Dodo Juice Lime Prime @ zwarte LC kompressor
- Machines: Flex 3401VRG, Flex PE 14-2 150 en de DAP900
- Lakdiktemeter: PD8
- Wax: Dodo Juice Supernatrual Hybrid
- CarPro Iron.X Cleaner
- Daytona wheel brush, mothers tire & wheel brush
- Diverse doeken, applicator pads en washmits.
- Meg’s APC
- Meg’s Endurance Tyre Gel
- Meg’s Glass Cleaner
- Meg’s M34 en Spruzzo
- Meg’s Super Degreaser
- Poorboys Trim Restorer
- Valet Pro Bilberry Safe Wheel Cleaner
- Valet Pro Citrus Tar and Glue Remover
De SLK heeft in het verleden een Protech behandeling gehad maar daar was niets meer van zichtbaar, waarschijnlijk door onjuist onderhoud. Bij aankomst was de wagen aardig vies dus moest eerst grondig gewassen worden.
De bekende wasstraat borstelhaartjes en de aanslag op het velgenbed.
Eerst even grondig wassen en toen zagen we een duidelijke vorm van wetlook bij gebrek aan bescherming.
Daarna kon de auto de garage in om te clayen en vervolgens de lak te inspecteren.
Zichtbare defecten zoals (diepe) krassen, swirls, vogelstront plekken
Na twee hits met M105 op de Flex was dit het resultaat, nabewerkten met M205 moest hier nog gebeuren. Wat lichte hologrammen waren nog wel zichtbaar maar al met al erg tevreden met deze finish (van een compound).
Hans aan de slag nu met M205 voor de nabewerking om de lichte hologrammen te verwijderen.
De afters:
De SLK uit de garage gereden om het resultaat in het zonnetje te bekijken, dat viel gelukkig niet tegen. Daarna voorzien van een mooi wax laagje en de laatste details nagelopen.
Swirl vrij...ook met de zon er op
De laatste checks na het waxen
Tot slot de trims nog behandeld en de dorpels aangepakt. Dat was m weer, thanks voor t lezen
De lak was in dusdanig slechte conditie dat tijdens deze detail alle aandacht naar de lak is gegaan. Vooral de liggende delen hebben het zwaar gehad want die zaten vol diepe krassen in de lengte richting en swirls (wasstraat borstels?). De plekken van ingebeten vogelstront waren ook ruim aanwezig. Clayen bleek ook nog een tijdrovende klus omdat er erg veel witte verfspetters en aangekoekte hars bolletjes op de lak aanwezig was.
Rond 9 uur 's morgens zijn we gestart met de detail en rond half 8 stonden we de trims en banden te behandelen in de warme avond zon!
Gebruikte producten:
Exterieur
- Shampoo: Wolfgang Bathe
- Clay: Dodo Juice Gentle Grey icm. Meg’s Last touch
- Polish: Meg’s M105 @ oranje LC kompressor, Meg’s M205 @ witte LC kompressor, Dodo Juice Lime Prime @ zwarte LC kompressor
- Machines: Flex 3401VRG, Flex PE 14-2 150 en de DAP900
- Lakdiktemeter: PD8
- Wax: Dodo Juice Supernatrual Hybrid
- CarPro Iron.X Cleaner
- Daytona wheel brush, mothers tire & wheel brush
- Diverse doeken, applicator pads en washmits.
- Meg’s APC
- Meg’s Endurance Tyre Gel
- Meg’s Glass Cleaner
- Meg’s M34 en Spruzzo
- Meg’s Super Degreaser
- Poorboys Trim Restorer
- Valet Pro Bilberry Safe Wheel Cleaner
- Valet Pro Citrus Tar and Glue Remover
De SLK heeft in het verleden een Protech behandeling gehad maar daar was niets meer van zichtbaar, waarschijnlijk door onjuist onderhoud. Bij aankomst was de wagen aardig vies dus moest eerst grondig gewassen worden.
De bekende wasstraat borstelhaartjes en de aanslag op het velgenbed.
Eerst even grondig wassen en toen zagen we een duidelijke vorm van wetlook bij gebrek aan bescherming.
Daarna kon de auto de garage in om te clayen en vervolgens de lak te inspecteren.
Zichtbare defecten zoals (diepe) krassen, swirls, vogelstront plekken
Na twee hits met M105 op de Flex was dit het resultaat, nabewerkten met M205 moest hier nog gebeuren. Wat lichte hologrammen waren nog wel zichtbaar maar al met al erg tevreden met deze finish (van een compound).
Hans aan de slag nu met M205 voor de nabewerking om de lichte hologrammen te verwijderen.
De afters:
De SLK uit de garage gereden om het resultaat in het zonnetje te bekijken, dat viel gelukkig niet tegen. Daarna voorzien van een mooi wax laagje en de laatste details nagelopen.
Swirl vrij...ook met de zon er op
De laatste checks na het waxen
Tot slot de trims nog behandeld en de dorpels aangepakt. Dat was m weer, thanks voor t lezen