• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Team up: Mercedes-Benz SLK230 – MY1999 – Correction detail

SkyBuMp

Detailing guru
Tester of Bling
19 mei 2008
1.644
140
Afgelopen zaterdag samen met Hebans (Hans) deze Mercedes-Benz SLK uit 1999 gedaan. De SLK heeft in de afgelopen 12 jaar toch behoorlijk wat krasstraat bezoekjes afgelegd. De nylon haren van de borstels zaten nog overal rondom de auto. Oorspronkelijk was deze Benz zwart maar in real life was daar weinig meer van over, er zat eerder een grijze gloed over heen. 8-o

De lak was in dusdanig slechte conditie dat tijdens deze detail alle aandacht naar de lak is gegaan. Vooral de liggende delen hebben het zwaar gehad want die zaten vol diepe krassen in de lengte richting en swirls (wasstraat borstels?). De plekken van ingebeten vogelstront waren ook ruim aanwezig. Clayen bleek ook nog een tijdrovende klus omdat er erg veel witte verfspetters en aangekoekte hars bolletjes op de lak aanwezig was.

Rond 9 uur 's morgens zijn we gestart met de detail en rond half 8 stonden we de trims en banden te behandelen in de warme avond zon!

Gebruikte producten:
Exterieur
- Shampoo: Wolfgang Bathe
- Clay: Dodo Juice Gentle Grey icm. Meg’s Last touch
- Polish: Meg’s M105 @ oranje LC kompressor, Meg’s M205 @ witte LC kompressor, Dodo Juice Lime Prime @ zwarte LC kompressor
- Machines: Flex 3401VRG, Flex PE 14-2 150 en de DAP900
- Lakdiktemeter: PD8
- Wax: Dodo Juice Supernatrual Hybrid
- CarPro Iron.X Cleaner
- Daytona wheel brush, mothers tire & wheel brush
- Diverse doeken, applicator pads en washmits.
- Meg’s APC
- Meg’s Endurance Tyre Gel
- Meg’s Glass Cleaner
- Meg’s M34 en Spruzzo
- Meg’s Super Degreaser
- Poorboys Trim Restorer
- Valet Pro Bilberry Safe Wheel Cleaner
- Valet Pro Citrus Tar and Glue Remover

De SLK heeft in het verleden een Protech behandeling gehad maar daar was niets meer van zichtbaar, waarschijnlijk door onjuist onderhoud. Bij aankomst was de wagen aardig vies dus moest eerst grondig gewassen worden.
IMG_1572.webp

IMG_1573.webp

De bekende wasstraat borstelhaartjes en de aanslag op het velgenbed.
collage.webp

Eerst even grondig wassen en toen zagen we een duidelijke vorm van wetlook bij gebrek aan bescherming.
IMG_1586.webp

IMG_1592.webp

IMG_1593.webp

Daarna kon de auto de garage in om te clayen en vervolgens de lak te inspecteren.
IMG_1612.webp

Zichtbare defecten zoals (diepe) krassen, swirls, vogelstront plekken
IMG_1605.webp

IMG_1606.webp

IMG_1607.webp

Na twee hits met M105 op de Flex was dit het resultaat, nabewerkten met M205 moest hier nog gebeuren. Wat lichte hologrammen waren nog wel zichtbaar maar al met al erg tevreden met deze finish (van een compound).
IMG_1613.webp

IMG_1616.webp

IMG_1623.webp

Hans aan de slag nu met M205 voor de nabewerking om de lichte hologrammen te verwijderen.
IMG_1622.webp

De afters:
De SLK uit de garage gereden om het resultaat in het zonnetje te bekijken, dat viel gelukkig niet tegen. Daarna voorzien van een mooi wax laagje en de laatste details nagelopen.
IMG_1626.webp

IMG_1627.webp

IMG_1629.webp

IMG_1631.webp

Swirl vrij...ook met de zon er op
IMG_1636.webp

IMG_1650.webp

De laatste checks na het waxen
IMG_1653.webp

IMG_1654.webp

Tot slot de trims nog behandeld en de dorpels aangepakt. Dat was m weer, thanks voor t lezen 8-)

Nice nice nice :-)^

We hebben destijds ook een SLK gedaan (die blauwe). Je zou denken, 'halve' auto, half werk.
Jammer joh, 2 weekenden bezig geweest. :-/

Schitterend resultaat behaald heren :eyes :-)^ Hele strakke lak correctie, de Polo die ik een tijd geleden had gedaan had ook een grijze waas.

Super flake pop :ja

Zeer netjes weer, zag er ook slecht uit zeg voorheen, hoe sommige mensen zo'n auto toch behandelen... Is toch niet een auto die je koopt als je niks om auto's geeft..

emiel10 zei:
Is toch niet een auto die je koopt als je niks om auto's geeft..
Helemaal mee eens, maar de eigenaar zag zelf nu ook de lakschade vooraf en schrok best. Op een of andere manier zag hij het vooraf niet, maar gaat nu wel de 'goede' spullen kopen om de auto bij te houden en was echt enthousiast. Kortom: we hebben er weer een overtuigd (En nu hopen dat ie het volhoudt!).

nicknameless zei:
We hebben destijds ook een SLK gedaan (die blauwe). Je zou denken, 'halve' auto, half werk.
De tijd die het kostte viel inderdaad tegen. Nu heeft de broer van de eigenaar nog een A4 B7 "wasstraat editie". Die wordt waarschijnlijk ook nog gedetaild door ons. Maar dat gaan we dus niet doen in een dag....

Trouwens: Ik heb voor het eerst met een Flex 3401VRG gewerkt toen ik mijn Dap moest wegleggen toen een pad afscheid nam van de velcro. Maar daardoor.... ging ik aan de slag met de flex.. en ja….. :love ... (thuis al m'n vriendin uitgelegd dat zo'n Flex wel erg fijn is zeker samen met de rotary :-" )

Heel mooie glans! Mooi duo M105+M205 :ja

@nicknameless die blauwe staat waarschijnlijk in ieders geheugen gegrift, ik moest er meteen aan denken bij het bekijken van dit topic :ja

Had de foto's al gezien maar echt weer top kwaliteit van Skybump en Hebbans! Daar kun je je Veyron wel aan toe vertrouwen. :-D

Oogverblindend resultaat heren. Knap werk dat jullie zo'n correctie hebben behaald.

Een zelfde SLK als wij voor onze huidige hadden. Maar deze ziet er (nu) wel beter uit.

Opvallend dat de velgen nog in zeer goede staat zijn. De meeste van die leeftijd zijn al lang aangevreten door het oxidatiemonster. Of heeft deze nog niet veel kilometers gelopen?

DarkBlue zei:
Ziet er weer strak uit. Wel mis ik nog een totaalplaatje van het eindresultaat... :-"
Zal zo even kijken of ik nog een totaal after plaatje heb :o)

SLK zei:
Oogverblindend resultaat heren. Knap werk dat jullie zo'n correctie hebben behaald.

Een zelfde SLK als wij voor onze huidige hadden. Maar deze ziet er (nu) wel beter uit.

Opvallend dat de velgen nog in zeer goede staat zijn. De meeste van die leeftijd zijn al lang aangevreten door het oxidatiemonster. Of heeft deze nog niet veel kilometers gelopen?
Volgens mij stond er iets van 50k op de teller! Heb het vermoeden dat de wagen nu wel een echte garage queen zal worden :lol.

De velgen waren nog in best aardige staat inderdaad, rondom de bouten zag je wel iets van loslatende lak. De eigenaar gaat ze waarschijnlijk nog laten refurben!