Tijdens de Carclean SDD op zaterdag de GTI van Radjen aangepakt. Hij vroeg mij of we eens samen konden kijken wat voor resultaat haalbaar is op zijn lak. Zijn zwarte GTI zat namelijk onder de hologrammen waardoor de lak meer op grijs leek ipv diep zwart van kleur. De lak had ook genoeg RDS, in het bijzonder op de voorschermen, het dak en kofferklep (voetbal tegen aan getrapt).
Daarnaast is de wagen overgespoten, dus per plaatdeel de lakdikte bepalen om een indicatie te krijgen. Dit was echt het lastigste omdat de lakdikte op 1 plaatdeel al grote verschillen vertoonde. De ene helft had 350 micron en de andere helft 130 micron bijvoorbeeld. Op bepaalde delen kreeg de paintdetective het zelfs zo lastig >1200 micron... was error op het scherm
. Dit is waarschijnlijk plamuur geweest.
Dit vergde dus grote voorzichtigheid en constante controle of het polijsten goed gaat. De aanpak was om met minimale cuttingpower, maximaal resultaat te behalen. Dus liever meerdere hits met een lichte combinatie dan direct full pull zonder rem. Bepaalde diepere krassen zijn op een spot pad met wat extra cuttingpower aangepakt.
Het was die dag geen pretje met het weer, constant miezer of forse regenbuien. De GTI is behoorlijk opgeknapt, de swirls zijn er uit, de hologrammen verdwenen en de RDS voor een groot gedeelte verdwenen.
Mede door tijdgebrek geen uitgebreide fotoreportage kunnen maken, maar hier een impressie.
Gebruikte producten:
Exterieur
- Shampoo: Wolfgang Bathe
- Clay: Dodo Juice Gentle Grey icm. Meg’s Last touch
- Polish: Monello Mezzo @ oranje LC kompressor, Monello Mezzo @ witte LC kompressor, Dodo Juice Lime Prime @ zwarte LC kompressor
- Machines: Flex 3401VRG, Flex PE 14-2 150 en de DAP900
- Lakdiktemeter: PD8
- Wax: Dodo Juice Supernatrual Hybrid
- Daytona wheel brush, mothers tire & wheel brush
- Diverse doeken, applicator pads en washmits.
- Meg’s APC
- Meg’s Glass Cleaner
- Meg’s M34 en Spruzzo
- Meg’s Super Degreaser
- Poorboys Trim Restorer
- Valet Pro Bilberry Safe Wheel Cleaner
- Valet Pro Citrus Tar and Glue Remover
Bij aankomst zat het weer nog mee en glom de wagen behoorlijk...in de schaduw!
Daarna even in de zon bekeken en dat gaf toch even een heel ander beeld, behoorlijk wat hologrammen en swirls.
Vervolgens gestart met het wassen van de auto. Radjen had de wagen al grondig gewassen en drie weken voor de detail nog grondig geclayed. Clayen deden we toch maar even opnieuw omdat de lak al wat grof aanvoelde.
Daarna kon de auto naar binnen om de defecten te bekijken met de brinkmann combi en de bouwlampen. Het TL licht in de garage deed ook goed zijn dienst.
Een foto van het voorscherm met een hoop krassen
Vervolgens gestart met het op meten van de lakdikte....meten is immers weten (tot op zekere hoogte). Dit was het gedeelte waar de pd8 het niet meer trok.
Daarna zijn we druk bezig geweest en is het dus tijd voor de afters. Helaas geen mooie van de flakepop met de brinmann er op, maar rond 9u 's avonds was het echt tijd om naar huis te gaan
Supernatural Hybrid
Radjen heeft inmiddels een mooie DAP900 aangeschaft en gaat nu zelf de wagen bijhouden, het virus heeft toegeslagen
)
Daarnaast is de wagen overgespoten, dus per plaatdeel de lakdikte bepalen om een indicatie te krijgen. Dit was echt het lastigste omdat de lakdikte op 1 plaatdeel al grote verschillen vertoonde. De ene helft had 350 micron en de andere helft 130 micron bijvoorbeeld. Op bepaalde delen kreeg de paintdetective het zelfs zo lastig >1200 micron... was error op het scherm
Dit vergde dus grote voorzichtigheid en constante controle of het polijsten goed gaat. De aanpak was om met minimale cuttingpower, maximaal resultaat te behalen. Dus liever meerdere hits met een lichte combinatie dan direct full pull zonder rem. Bepaalde diepere krassen zijn op een spot pad met wat extra cuttingpower aangepakt.
Het was die dag geen pretje met het weer, constant miezer of forse regenbuien. De GTI is behoorlijk opgeknapt, de swirls zijn er uit, de hologrammen verdwenen en de RDS voor een groot gedeelte verdwenen.
Mede door tijdgebrek geen uitgebreide fotoreportage kunnen maken, maar hier een impressie.
Gebruikte producten:
Exterieur
- Shampoo: Wolfgang Bathe
- Clay: Dodo Juice Gentle Grey icm. Meg’s Last touch
- Polish: Monello Mezzo @ oranje LC kompressor, Monello Mezzo @ witte LC kompressor, Dodo Juice Lime Prime @ zwarte LC kompressor
- Machines: Flex 3401VRG, Flex PE 14-2 150 en de DAP900
- Lakdiktemeter: PD8
- Wax: Dodo Juice Supernatrual Hybrid
- Daytona wheel brush, mothers tire & wheel brush
- Diverse doeken, applicator pads en washmits.
- Meg’s APC
- Meg’s Glass Cleaner
- Meg’s M34 en Spruzzo
- Meg’s Super Degreaser
- Poorboys Trim Restorer
- Valet Pro Bilberry Safe Wheel Cleaner
- Valet Pro Citrus Tar and Glue Remover
Bij aankomst zat het weer nog mee en glom de wagen behoorlijk...in de schaduw!
Daarna even in de zon bekeken en dat gaf toch even een heel ander beeld, behoorlijk wat hologrammen en swirls.
Vervolgens gestart met het wassen van de auto. Radjen had de wagen al grondig gewassen en drie weken voor de detail nog grondig geclayed. Clayen deden we toch maar even opnieuw omdat de lak al wat grof aanvoelde.
Daarna kon de auto naar binnen om de defecten te bekijken met de brinkmann combi en de bouwlampen. Het TL licht in de garage deed ook goed zijn dienst.
Een foto van het voorscherm met een hoop krassen
Vervolgens gestart met het op meten van de lakdikte....meten is immers weten (tot op zekere hoogte). Dit was het gedeelte waar de pd8 het niet meer trok.
Daarna zijn we druk bezig geweest en is het dus tijd voor de afters. Helaas geen mooie van de flakepop met de brinmann er op, maar rond 9u 's avonds was het echt tijd om naar huis te gaan
Supernatural Hybrid
Radjen heeft inmiddels een mooie DAP900 aangeschaft en gaat nu zelf de wagen bijhouden, het virus heeft toegeslagen