• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Teer, vliegroest, hars...Wat is het?

Deathchant

Detailing trainee
20 dec 2011
10
47
Ik heb dus wat zwarte vlekken op de spoiler en vooral naast de tankdop. Ik dacht dat het teer/asfalt of ijzer was, maar ik heb met Gyeon Tar en Gyeon Iron behandeld, maar het komt er een beetje maar niet echt vanaf.
Vóór:
aRxnjULK0tMkTaUzIqWTUe3K.jpg


Na:
OnoQAr7QGerJyyA8Aa17jvrp.jpg


Onder een bepaalde hoek ziet het niet echt gekleurd uit:
VSImNtUjikdlqn52ee3SXgaJ.jpg


En van een andere hoek weer zwart:
ziHMpFRP5nLBLw3D1UEIyRp4.jpg


Met kleien gaat het in ieder geval ook niet weg....geen idee wat het dan nog kan zijn.
Iemand nog een idee?
 
Zag je crosspost ook op Tweakers. Het is dus wel echt minder geworden? Heb je het een aantal keer herhaalt en heeft het een tijdje kunnen inwerken?
Op de 3de foto ziet het er uit als schade?
 
Is dit een 206? Die staan er namelijk bekend om te gaan "vervellen" als ze ouder worden. De blanke lak laat los als ze niet goed bijgehouden worden. Kleine beschadiginkjes worden dan grote plekken. Meestal op de motorkap, voorkant dak en de heupen achter.

Op je 3e foto lijkt het alsof er iets echt in de lak heeft zitten vreten. Rechtsboven zitten ook pitten in de lak.

Vanaf de foto is moeilijk te zien of het op te lossen is. Probeer in ieder geval de plekken zo goed mogelijk schoon te krijgen. Daarna kun je eventueel met proffesional polish of een licht polijstmiddel en zachte pad eens proberen of je het kunt verbeteren.
 
Vreemd, kep de auto altijd goed onderhouden. OK zeker niet altijd handwas en zo mega uitgebreid als de meesten van jullie, maar toch. Kep nooit iets onnodig laten zitten ofzo. Toch regelmatig poetsbeurt gehad. Het is idd een 206 ;). Kep de auto al sinds 2011. Ik dacht er nooit het ergste van, gewoon wat vuil geworden, maar niet dat het echt ín de lak gevreten is. Maar zo ziet het er wel uit, en zo voelt het ook. Ik zal nog eens met de Gyeon Iron en Gyeon Tar doen en wat langer laten intrekken, kijken of dat wat doet (maar ik denk het niet).

Als het de blanke lak is die het aan het begeven is, dan ben ik screwed...Ik dacht ook dat dat anders zou uitzien, meer zo'n afbladdering van de glanslaag zeg maar.