• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Tegenvallend resultaat EXP

Astra_JL

Detailing trainee
22 mrt 2012
15
32
Beste Allen,

Ik ben enige tijd geleden eindelijk eens bezig geweest met mijn DAP, klei en poorboys exp maar ik had er eigenlijk meer van verwacht. Mijn meguiars cleaner wax geeft een mooier en overtuigender resultaat.(beading na een enkele wasbeurt en glans) Gezien alle zeer positieve reacties op de EXP sealant wilde ik feedback op mijn werkwijze om toekomstig resultaat te verbeteren en de potentie uit het product halen.

Ik heb het volgende gedaan met mijn silvergrijze metallic lak

Wassen met:
Autobrite snowfoam
Wassen met dodo juice born to be mild
drogen

Vervolgens op het dak:
Auto finesse klei i.c.m. poorboys quickdetaile(de klei bleef schoner dan verwacht aangezien ik vermoed dat dit de eerste keer was dat mijn auto klei heeft gezien)
Restant afgenomen
Poetsen met de DAP i.c.m. monello finale en een witte pad
Daarna met eraser dak wederom afgenomen
Met PB EXP ingepoetst en iets langer dan 30 min laten curen in de schaduw en ongeveer 20 graden
Daarna uitgepoetst.

Resultaat zag er in eerste instantie goed uit. Beading ook. Maar na wat vuile regen was er al geen sprake meer van mooie ronde pareltjes en na afgelopen week de ruit in de rainclear te hebben gezet is er duidelijk verschil gezien ten nadele van de EXP. Waar de ruit na afspuiten met osmose water al droog is, liggen er nogsteeds druppels op mijn dak.

Is dit normaal, heb ik toch iets niet goed gedaan?

Alvast bedankt voor jullie input.
 
Heb je de auto na de behandeling in de tussentijd nog een keer gewassen? Of ligt het 'vuile regenwater' op de auto? Doe de auto nog eens wassen en kijk dan eens nog een keer naar de beading.
 
Sorry voor mijn onvolledige verhaal. Zojuist gewassen met born to be mild in een wasbox en daarna een stukje gereden waarna mij opviel dat de ruit dus eerder droog is gewaaid dan het dak.
 
Rainclear op glas is sowieso veel waterafstotender dan Ex-P op lak. Niet echt een goede vergelijking imo. Ook is je dak vlak en je voorruit niet.

Als je druppels ziet op je dak (en geen plassen water), dan is er nog bescherming. :-)^
 
Nog een aanvulling: ik vermoed dat de Meguiar's cleaner wax waar je mee vergelijkt ook fillers bevat, waardoor je meer glans krijgt, terwijl je geen glaze hebt gebruikt vóór je de EXP hebt aangebracht. Dit zou het verschil in glans-beleving kunnen verklaren.
 
Ik moet wel zeggen dat de sheeting van EX-P nu ook niet super is... Maar beaden doet hij nog wel redelijk voor een sealant vind ik.
 
Na verloop van tijd lijkt de beading en sheeting ook te stoppen. Beading is wat mij betreft geen heel objectieve graadmeter. Mijn velgen staan bijv. in de Nanolex Ultra Paint&Alloy sealant. Beading is ronduit sneu, maar sheeting is nog prima en vuils laat zich gemakkelijk verwijderen. Zegt dus niet altijd wat. Daarnaast koop je een sealant ook niet per se voor de glans toch? Maar meer voor de lange beschermtijd.
 
Dat klopt inderdaad. Belangrijkste was inderdaad bescherming en uit jullie reacties maak ik op dat dat prima is. Een glaze en carnauba wax staan samen met een heleboel ander moois nog op de verlanglijst.