• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Temperatuur van je detailruimte van invloed op het resultaat?

Roderik

Detailing rookie
20 aug 2009
72
0
Mijn vaste werkplek om te detailen is dus een bedrijfshal zonder verwarming.
Aangezien we nu dus serieus onder de 10 graden gaan overdag vroeg ik dit me dus af.
Is de temperatuur/luchtvochtigheid van je ruimte van invloed op de verwerking van de wax/sealant/polish?

Anders moet ik tzt een straalkacheltje aanschaffen.

Sowieso als het rond de 10 graden is denk ik dat je wax wel aanzienlijk langer moet curen voor je hem kunt afnemen.

Hoe erg het is met polijstmiddellen is zou ik niet durven zeggen.

Bij ons binnen is het meestal tussen de 14-18 graden, en is het meestal goed te doen, curen gaat wel sneller naarmate het warmer word.

Polijsten is niet écht aan te raden omdat het afnemen een stuk lastiger wordt (IPA of Spruzzo Wipedown zeer noodzakelijk!). Waxen hebben inderdaad een langere curetijd hoewel gisteren de M16 nog steeds redelijk snel af te nemen was.

Ik hoor het al, dat wordt een straalkacheltje (of 2 a 3) rond de auto zetten :-b
Dan maar ff wat stroom verbruiken.

ik denk dat het eerder gaat over de temperatuur van de auto.

tenminste, de temperatuur van de lak zou mij meer boeien dan de omgevings temperatuur, dus ik vrees dat je zal moeten wachten tot de straal kachel het plaatwerk heeft verwarmt.

Als de omgeving verwarmt is dan neemt de temperatuur van de auto ook toe neem ik aan?

In onze garage hebben wij een grote gaskachel. Als ik een auto doe zorg ik dat deze de dag ervoor gewassen is en zet hem dan in de verwarmde garage binnen. Dit werkt een stuk makkelijker.