• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Template hanteren voor het schrijven van een review

MartijnIbi

Detailing rookie
24 mei 2008
167
0
Misschien is het verstandig om te definieeren wat er nou eigenlijk in een review moet staan. Het opstellen van een soort template, welke gebruikt moet worden voor het toevoegen van een review.

Het zou denk ik fijn zijn als je op een aantal dingen antwoord vind in de review, zoals: hoe is de kwaliteit van het product, voldoet de instructie die ebrij zit, is het product wel/niet goed te verwerken, hoe duurzaam is het etc etc
Hier zou ook een eventuele normering aan kunnen hangen in de vorm van een cijfer.

Alle reviews worden dan op een zelfde manier gepost, waardoor je handig de belangrijke zaken na kunt lezen, of het hele verhaal als je dit wilt. Uiteraard is het toevoegen van foto's hierin altijd prettig.

Andere mensen een idee hierover? meuh
 
Volgens mij ben je helderziend :-" We zijn hier al mee bezig en we dachten aan het volgende:

- Goede titel (dat gaat nu al in de meeste gevallen goed)

- Inleiding met aanleiding waarom deze review geschreven is

- Minimaal 1 detail foto van het product

- Specifieke eigenschappen / beschrijving (bij een doek bijv. grootte, dikte, vezelstructuur, kleur, afwerking rand etc.)

- Gebruik in de praktijk (+ foto’s)

- Optioneel vergelijking met andere producten

- Conclusie / waardering met een opsomming van plus- en minpunten

- Indien Carclean-product, link naar het item in de shop.
 
Goed idé:)^
Een soort van lijst, met hoe en wat.
Edit : Zoals hierboven vermeld ,lijkt me ideaal!
 
stimpy68 zei:
Volgens mij ben je helderziend :-" We zijn hier al mee bezig en we dachten aan het volgende:

- Goede titel (dat gaat nu al in de meeste gevallen goed)

- Inleiding met aanleiding waarom deze review geschreven is

- Minimaal 1 detail foto van het product

- Specifieke eigenschappen / beschrijving (bij een doek bijv. grootte, dikte, vezelstructuur, kleur, afwerking rand etc.)

- Gebruik in de praktijk (+ foto’s)

- Optioneel vergelijking met andere producten

- Conclusie / waardering met een opsomming van plus- en minpunten

- Indien Carclean-product, link naar het item in de shop.

Precies, dat is waar ik aan zat te denken ook. Op die manier verhoog je de kwaliteit van een review aanzienlijk door het vereisen van deze nuttige info. :) Een handig extra vraag zou nog zijn "Hoe lang maak je gebruik van het product", dit geeft een goede weerspiegeling van de ervaring van de reviewer met het product.
 
Inderdaad zou het fijn zijn als er een aantal vereisten zijn voor een review, handleiding of een how to.
Niet altijd zal het mogelijk zijn om te voldoen aan de vereisten, maar wanneer men minimaal 80 procent van de regels in zijn post opneemt zal de kwaliteit hoog blijven!

Ik zou het enorm waarderen wanneer er een aantal richtlijnen komen.
Het kan mensen enorm helpen tot de besluitvorming van een bepaald product.

Edit: Deze regels e.d. kunnen dan gelijk even opgenomen worden in de forum regelementen.
Zodat iedereen het makkelijk kan nalezen.

edit2: Om het bovenstaande nog even toe te lichten:
De vereiste is bijvoorbeeld:
Hoe houd het product zich met een vergelijkbaar product uit een duurdere prijsklasse?
Maar wanneer je geen vergelijkbaar product hebt uit een duurdere prijsklasse kan je hier geen antwoord op geven.
Dus dan is het raadzaam om zoveel mogelijk info te geven over jouw geteste product zodat misschien iemand anders die wel een ander product heeft jou kan aanvullen met zijn info om toch een goede vergelijking te maken.
Maar wanneer er te weinig info gegeven wordt kan een ander hier niet op inspelen.

Een stukje tekst met de inhoud dat het product super is en dat het makkelijk werken was en mooi is en lekker ruikt heeft natuurlijk weinig toegevoegde waarde. (altijd wel leuk om te weten! Dat wel, maar dat zal nooit de essentie van je review mogen zijn)


Joost
 
Ook voor het uitvoeren van een "Test" is dit een handige optie. Nu is op dit moment Tim nog de enige die een test heeft staan, maar de kans is natuurlijk groot dat er meerdere hun steentje hierin gaan bijdragen. Vooral bij een test is het denk ik ook goed om aan te geven wat de doorlooptijd (hoe lang of bij welk punt) van de test is.