• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Terug na jaren afwezigheid....

Mel84

Detailing rookie
11 nov 2022
12
15
Hallo allemaal,

Na jaren (denk wel meer als 10!) afwezig te zijn geweest op het forum heb ik weer een nieuwe account aangemaakt.
Mijn naam is Melvin, 38jr oud en wonende in Zwolle. Ben sinds kort eigenaar geworden van een mooie zwarte Audi A3 uit 2017. (en die willen we graag mooi zwart houden)

Door de jarenlange afwezigheid, omdat ik weinig meer met car-detailing heb gedaan, is het bij mij allemaal wat verwaterd.
Er is van alles veranderd zie ik, maar in de basis blijft het natuurlijk allemaal wel hetzelfde. De gebruikte merken destijds waren Dodo Juice, PBW en Monello.

Als eerst wil ik mijn kras/plek aanpakken die is ontstaan doordat er iemand tegen de auto aan is gefietst (denk ik)
De lak ziet er verder goed uit. Geen swirls en dat wil ik zo houden.


Zal eens rondspeuren op het forum om te beginnen met een mooie starter set voor de Audi.
Beginnen met een shampoo, glascleaner, en velgencleaner + benodigdheden. De rest volgt langzamerhand wel.

- Shampoo (denk zelf aan Dodo Juice BTBM)
- Een goede Wash Mitt (Monello?)
- 2 emmers met gritt
- Droogdoeken (tips? twijfel tussen Monello Acqua Senza of Gyeon Silk dryer)
- Glascleaner (Dodo Juice Clearly Menthol + Monello glas doek en applicator)
- Velgencleaner (Monello Non Ferro)
- Bandencleaner (Gyeon Q2 Tire)

Voorlopig hou ik het even bij het cleanen met de hand. Zal voorlopig alleen maar mijn eigen auto cleanen.
Hopelijk kunnen we hier en daar weer wat tips vinden om de lak van de auto de komende jaren in topconditie te houden.

Tot zo ver.

Vriendelijk groet,
Melvin
 
Hoi Tim,
Dat is een goede vraag, alleen weet ik dat helaas niet meer.
Was er al naar op zoek gegaan in mijn mailaccount, maar zonder resultaat.
 
Welkom Melvin. Voor een aantal Monello producten zijn er ook goede alternatieven, zo ben ik een paar jaar terug overgestapt van de Monello Acqua Senza naar de Dry me crazy droogdoek van Microfiber Madness, die is wel dik maar een heerlijke doek. Voor lastig te bereiken plekjes heb ik dan als extra een Monello Acqua Piazza bij de hand.

Wat de washmitt betreft, ik weet niet of je alleen de gewone Monello washmitt kent, of ook al de Thick mitt (echt een klasse beter), en er zijn diverse andere merken met nog iets mooiere washmitts.
 
  • Leuk
Reactions: Mel84
Welkom.

Ik kan je de Gyeon Silk Dryer van harte aanbevelen. Niets mis met de Monello (die heb ik ook), maar de Silk Dryer is de overtreffende trap.
Overigens: hoewel "oldskool", met PB Glaze en PB Sealant krijg je een prachtig glimmende auto. Eventueel toppen met een wax naar keuze.
Of een sealant en wax in 1: de Dodo Juice - Black Widow hybrid wax for dark is een toppertje op een zwarte Audi.
 
Welkom Melvin. Voor een aantal Monello producten zijn er ook goede alternatieven, zo ben ik een paar jaar terug overgestapt van de Monello Acqua Senza naar de Dry me crazy droogdoek van Microfiber Madness, die is wel dik maar een heerlijke doek. Voor lastig te bereiken plekjes heb ik dan als extra een Monello Acqua Piazza bij de hand.

Wat de washmitt betreft, ik weet niet of je alleen de gewone Monello washmitt kent, of ook al de Thick mitt (echt een klasse beter), en er zijn diverse andere merken met nog iets mooiere washmitts.
Hoi Cordoba,
Bedankt voor je tips, ik ga er binnenkort een rustig voor zitten.
De Monello washmitt ken ik, dat is denk ik de gewone washmitt.