• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Terug van weggeweest: Meguiar's M16 Professional Paste wax!

Dibbuz

Bastard of Bling
Medewerker
Tester of Bling
6 apr 2008
7.599
198
45
Terug van weggeweest, vanmorgen vers gebracht door de transporteur van Meguiar's:

De Meguiar's M16 Paste Wax

100697.webp

De klassieker onder de klassiekers, koning onder de waxen, de wax waar duizelingwekkende bedragen voor gevraagd werden omdat deze niet meer zou komen, de wax die je spierballen geeft bij te dik aanbrengen en te lang laten zitten.
Dit moet je een keer meegemaakt hebben, dan weet je pas wat boenen is! :)

Volgens mij ging er destijds de verhalen de ronde dat er in de M16 bepaalde stoffen zitten die op de Amerikaanse markt niet (meer) toegestaan zijn.

Soepergrover;318115 zei:
En heeft Meguiar's ook verteld waarom M16 nu wél weer te leveren is?
Geen idee, het stond ineens weer op de lijst.

In California mocht het niet meer verkocht worden en ze zouden het dan maar geheel eruit halen.
Kennelijk waren er teveel klachten en hebben ze het weer geproduceerd waar het wel verkocht mag worden maar zeker weten doe ik dat niet. :)

Fijn waxje idd, staat hier alweer een tijdje onder het stof.. Binnenkort maar weer eens afstoffen :party

Jippie! :jippie

Een jaar of vijf geleden gekocht, inmiddels is die al een twee jaar uit de collectie,....

Goede reden om er één terug te kopen :-d (maar heb eigenlijk ook al twee Monello's)

Of ik doe de collie845 in de verlanglijst gewoon niet,... 8o

Deze ook!

Hiermee moet je leren werken, eenmaal onder de knie, kun je alle waxen aan.

Mijn ervaring is dat deze wax ook 3 tot 4 maanden blijft zitten op een juiste ondergrond. In mijn ogen doet die dan niet onder voor de 845 (ook eerder gehad)

Alleen kan een vloeibare wax op z'n tijd ook fijn zijn, vooralsnog opteer ik toch voor de M16.

Ooit in het verleden gekocht en toen zeer goed bevallen
Om eerlijk te zijn is dit een product van Meguair's dat ,in tegenstelling van veel andere meguair's producten, met een goede prijs/kwaliteitsverhouding .

Heb deze al een paar jaar en gebruik hem ook regelmatig. Dun aanbrengen en geen probleem met uitbuffen. Topwax.

Ik heb een tijdje terug een 2e hands potje gekocht, en inmiddels een keer of 3 gebruikt.

Leuke wax, lekker duurzaam.
Dun opzetten en snel weer uitbuffen is wel de sleutel idd, niet te grote stukken ineens doen, want dan kun je hem losbikken:-b .

motorkap / dak / 1 zijkant etc .... gaat er om dat bij warm weer je zeker moet opletten .... te laat is het gewoon net beton.
Kan niet zoals bij veel waxen langer laten zitten na de curetijd want verschil is enorm .... echt beton heb je dan
Maar hoe dan ook: veel wax voor weinig en zeker geen verkeerde wax !

Ik deed de laaste keer maximaal 1 paneel per keer, dak verdeel ik in 4 stukken.
Ondergrond was alleen gewassen, dus niet gepolijst etc, dat zal er ook mee te maken hebben.
Dit was gewoon op straat in de buitenlucht.

Bij de eerste keer dat je hem gaat gebruiken gewoon klein beginnen, en als het makkelijk gaat doe je een groter stuk aanbrengen, je voelt vanzelf wanneer je te lang hebt gewacht.

Voor mij het beste product wat Meg ooit op de markt heeft gebracht!
Inderdaad niet teveel en ook niet te grote oppervlaktes mee doen want daar wordt je inderdaad hééél sterk van!
Heb er een paar jaar geleden 2 blikjes van gekocht en het is na de Collinite 845 één van mijn favoriete waxen.
Ik ken het wazige verhaal over componenten die niet meer gebruikt zouden mogen worden maar wellicht is Meg tot de ontdekking gekomen dat het een bestseller was ......
Ik zou bijna zeggen dat je het een keer gebruikt moet hebben.

Ik heb gisteren voor het eerst M16 gebruikt en vind eigenlijk al dat drama over "laat het te lang zitten en je breekt je arm met het uitboenen" echt overdreven...

Eerst paneel per paneel gedaan, maar dat schoot in mijn ogen echt niet op (telkens wachten op een goede swipe test, wat trouwens wel even duurde).

Vandaag de 2de laag er op gelegd, gewoon zoals ik altijd doe, de hele wagen ineens, dan de velgen maar even met een spray-sealant gedaan.

Op het paneel dat ik eerst ingesmeerd had een goed swipe test gedaan, en gewoon uitgepoetst zoals gewoonlijk, niets extreem, soms een keertje meer over en weer gaan om alles er af te krijgen, maar verder niets om over naar huis te schrijven...

Dus OF ik mis iets, OF ik ben gewoon een held in het aanbrengen van een zeer dunne laag...

Ik heb het aangebracht met een microvezel applicator, en deze gewoon gedept tot deze nat uitzag/aanvoelde, en vervolgens opnieuw wat tegen de wax aan "tikken" wanneer ik merkte dat ik niets (of niet genoeg) meer leek uit te vegen. Dat laatste gebeurt trouwen niet zo vaak als met andere paste waxen aangezien deze wax echt zeer erg makkelijk uitsmeert aangezien deze echt zeer vettig is.