• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Textiel cabrio dak

ThiboDM

Detailing trainee
8 jun 2021
29
35
24
Tremelo
Beste mede detailers,

Ik heb deze middag een cabrio dak schoon gemaakt en deze zag er goed uit, nadien heb ik er een hydrofoob product opgezet en kwamen er Groene vlekken op. Iemand een idee waarom en wat ik hier aan kan doen?
 
Voor het hydrofoob product (links) en erna (rechts)
 

Bijlagen

  • 6781776F-1A77-46A4-8852-688BA37049F1.jpeg
    6781776F-1A77-46A4-8852-688BA37049F1.jpeg
    111,3 KB · Weergaven: 90
  • 5972EB72-B3B8-4C99-91F0-0523E98AD57C.jpeg
    5972EB72-B3B8-4C99-91F0-0523E98AD57C.jpeg
    263,2 KB · Weergaven: 82
Lijkt mij gewoon vervuiling die er nog zat en nu (beter) zichtbaar wordt.
Groen is vaak alg, kan je bestrijden met een Biotex sopje.
Wel goed uitspoelen en drogen voor dat je gaat beschermen.
Spoelwater moet echt schoon zijn en niet meer schuimen.
 
  • Leuk
Reactions: ThiboDM
Ja, precies wat al geschreven is. Ga in géén geval in de weer met groene zeep of dat soort middelen.
Je zou eventueel na de biotex nog een rondje kunnen doen met een APC verdunning om de laatste restjes nog weer los te maken en weg te spoelen.
Vaak lijkt de alg al snel verdwenen te zijn maar dat is bedrog. Goed borstelen en als je denkt dat je klaar bent dan doe je het nog een keer. :)
(al vraag ik me af in hoeverre de reinigingsmiddelen nog vat gaan krijgen op de alg nu je er al een impregneermiddel op aangebracht hebt.)
 
Biotex sopje ook niet te warm maken. Hooguit handwarm want anders werken de enzymen van de Biotex niet meer.
Laat het gerust even erop liggen en intrekken. Daarna goed spoelen of met extractor afdoen.
Voor je gaat beschermen zorgen dat het echt helemaal droog is.
 
  • Leuk
Reactions: RedCat
Groene zeep (Bruine in Belgie) laat een laagje achter
Daarom doe je onbehandelde vloertegels juist wel met groene zeep ;)