• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

The game 1512 stelt zich voor

Thegame1512

Detailing addict
9 mrt 2009
645
65
Hallo ik heet Benjamin kom uit Regio Rotterdam en onderhoud 2 auto's. Een Fiat Grande Punto uit april 2008 en een zwarte Peugeot 207 die nog geleverd moet worden.

Ik heb inmiddels al een redelijke collectie aan materialen, ook al verschilt die nog al met wat ik hier zie:

Instelbare poetsmachine met een paarse en een beige pad (merk geen idee wel professioneel)
Carbrite cleaner en paint sealant.
Carbrite Weather Shield met Teflon erin
Malco Swirl Remover

Verder heb ik aan wasspullen de complete Nano Tech lijn van Turtle Wax, en de nodige droog dingen en washmitts.


[URL]http://img525.imageshack.us/img525/23/img0175.th.jpg


Plaatje GP van gisteren. Auto is nu voor 30.000 km beurt bij de dealer en dus heb ik m even gewassen en in de turtle speedwax gezet. Hij staat nu een maandje in de Carbrite Weather shield.


Ik hoop hier meer kennis op te doen over producten en vooral leren om te gaan met de poetsmachine, aangezien ik hier nog niet zo vaak mee heb gewerkt.
 
Ja, maar dat kan nog veel beter. Ik heb het gevoel dat er nog flink wat zooi in de lak zit. Dit aangezien lakverzegelingen en waxen niet lang blijven zitten.
 
De kans is inderdaad aanwezig. Een goede kleibeurt en daarna een geschikt cleaner kan wonderen doen.

Let bij het wassen van je auto ook erop dat je een goede autoshampoo gebruikt en niet overdoseert. Die kan er anders ook voor zorgen dat je aangebrachte bescherming verdwijnt.
 
ik gebruik momenteel de Wash and Wax van Turtle Wax nano tech. Ik gebruik ongeveer 2 dopjes per 10 liter water. Vind overigens wel dat die shampoo niet extreem schuimt.
 
Welkom op het forum! Je hebt inderdaad zoals je zelf zegt een aparte poetscollectie. Hoe is die Nano Tech van Turtle eigenlijk, ik meen Tim ooit eens gezegd te zien hebben dat deze nog helemaal niet eens zo heel slecht is?
 
Ik kan het natuurlijk nog niet vergelijken met meg's of poorboys maar ik ben er wel tevreden over. Ik werk mn weg langzaam omhoog. Ben begonnen met fles turtle shampoo van 2 euro en velgenreiniger van de kruidvat. Toen langzaamaan turtle wax nano techt compleet gemaakt. De wheel cleaner werkt veel beter. Maakt beter schoon en houdt ook beter schoon. De shampoo schuimt niet heel erg en als het water koud is zelfs bijna niet. Voordeel van wash n wax is dat het beading effect na het wassen heel mooi is, drogen hoeft bijna niet, echt alleen het dak. Verder werken de glass cleaner etc ook gewoon goed. Ik ben er iig tevreden mee. het enige wat ik nu nog moet proberen is de polish, die ga ik van het weekend doen icm met kleien.
 
Valt wel mee hoor, ik hij is wel beter dan die van de kruidvat iig. en je velgen worden vuilafstotend wat ook wel lekker is.
 
Tip: maak je velgen een keer goed schoon met een velgenreiniger en zet ze in de wheelwax/wheelsealant of een wax die je toevallig nog over hebt. Hierna hoef je je velgen alleen nog maar te reinigen met een velgenborstel in combinatie met autoshampoo ;) Is ook beter voor je velgen.
 
Ik heb wel velgenwax gehad maar dat hielp helemaal niks. Ik heb m van de turtle dus ook niet. Welke heb jij goeie ervaringen mee?

bij voorbaat dank!
 
Wheel Sealant van Poorboy's :)^

Als je wheel sealant gebruikt, dan moet je geen velgenreiniger meer gebruiken, plus het feit dat een heleboel mensen denken dat daarna je alleen door het afspuiten je velgen schoon worden, dat is onzin. Het enige wat je nodig hebt zijn velgenborstels en een sopje met autopshampoo, meer niet. Soms zijn mijn velgen weken niet gedaan (ik rij ongeveer 50 km per dag gemiddeld woon-werk plus de nodige extra km's) en zien ze er niet uit. Bij het wassen van de auto even een aparte emmer met shampoo, de EZ-Wheelbrush en de Wheelface brush van Meguiar's en ze zijn helemaal schoon!
 
Is die EZ brush die grote blauwe? die lijkt me wel fijn om mee te werken namelijk. Voor de voorkant heb ik een aparte washmitt trouwens.
 
Nou borsteltje... is een flinke borstel, en is het geld dubbel en dwars waard, blijft ondanks alles in model, zijn de borstels uit model, even in warm/heet water en voilá alles weer in model!
Tevens geplastificeerd, dus beschadigd je velg niet en gaat niet roesten. Hier doe je lang mee!