• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

The Mask

jazzway

Detailing addict
9 feb 2016
124
63
'Wolf's Chemicals - The Mask' legt een onzichtbare laag op de lak die beschermt tegen insecten, en zou als bijkomend voordeel ook helpen tegen (lichte/kleine) steenslag.

Gezien m'n steenslagjes (ander topic) ben ik gaan kijken naar extra bescherming om toekomstige maaskeien enigzins af te ketsen. :p Al surfend kwam ik 'The Mask' tegen en zag dat het bij Carclean verkrijgbaar is. Ik zou het dan alleen op de voorkant neus/bumper van m'n auto willen gebruiken.

Je wast het product eraf en daarom moet je het om de zoveel wasbeurten opnieuw aanbrengen.
Reviews op buitenlandse fora zijn positief, maar zijn er hier, onder ons nuchtere Hollanders, ook ervaringen? Plus, ook het gebruik ervan over een wax/sealant?
 
Je wast het product eraf en daarom moet je het om de zoveel wasbeurten opnieuw aanbrengen.

Ik had de vrees dat dit na een fikse regenbui al niet meer zou beschermen, gezien het oplost in water.
MAAR ik heb ik er zelf geen ervaring mee!

Het enigste dat ik al echt heb zien helpen tegen steenslag, is Xpel Ultimate folie.
 
Ik heb slechts één review gelezen en daarin werd gesteld dat er meerdere regenbuien nodig zijn om alles weg te spoelen. Opbrengen was gemakkelijk en ook het verwijderen tijdens een wasbeurt leverde geen problemen op. Of het echt tegen steenslag helpt, kan ik alleen maar hopen, maar ik heb mijn bedenkingen. Wel heb ik geleerd dat de eigenschappen van Wolf's producten meestal kloppen. The Mask zit inmiddels in mijn collectie en ik ga het binnenkort op mijn nieuwe auto uittesten. Als ik er aan denk, plaats ik een korte review over het aanbrengen. Oordeel over de werking en het verwijderen volgt dan later. Ben benieuwd!
 
  • Leuk
Reactions: jazzway en StijnV
Het enige wat helpt tegen steenslag is de auto niet gebruiken, of alleen binnen de bebouwde kom rijden. En bumper kleven of niet... Zelfs als je niet iemands trekhaak van dichtbij bekijkt, hoor ik regelmatig een "tik". Dus degene die dat verzonnen heeft verkoopt ook onzin. :p
 
Bumperkleven maakt het erger, NIET bumperkleven zal nog steeds voor steenslag zorgen. :p

Het enige wat steenslag voor het grootste gedeelte voorkomt, lijkt mij een hele dikke folie of een coating als Mohs (3) Althans, bij een harde coating zal de steenslag in je coating slaan en heb je het alsnog, maar niet meteen in je lak.


Greetz
 
Een keer per zoveel jaar je bumper, motorkap en spiegelkappen opnieuw laten spuiten helpt ook een soort van tegen steenslag. :joy: