• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Thx en bathe+ foamen

themnjo

Detailing guru
7 jun 2015
91
110
43
Zoetermeer
Bedankt allemaal die meedoet op dit forum, afgelopen jaren veel gelezen en veel geleerd. Gister B.v. gelezen over bathe + foamen, :heart_eyes: whow wat geweldig, die gaan we niet meer gebruiken als shampoo maar alleen nog maar voor de foam. Nogmaals bedankt allemaal.
 
  • Leuk
Reactions: Nick1407
@350Z - De beading en sheeting is naar mijn idee vergelijkbaar, maar soms neig ik meer naar de Bathe+ kant omdat de beads een nét wat betere contacthoek lijken te hebben.

Maja... Dit is allemaal te verwaarlozen, net als een standtijd-test. :p

Ik heb het wel getest, zo nu en dan. Gewoon voor de lol; Halve auto infoamen met Bathe+ (foamen én afspuiten in één richting) en de andere helft met Wetcoat.
Vond de verschillen niet zo groot bij de eerste test, merkte op willekeurige panelen afname bij de tweede test en daarna vond ik het niet zo boeiend meer om verder te testen.

Conclusie; Beide prima producten, maar de manier van aanbrengen laat mij kiezen voor Bathe+ foamen.
 
  • Leuk
Reactions: Nick1407 en 350Z
Zowel Bathe+ als Wetcoat hechten meteen. Ik foam de auto in en spuit het er zo snel mogelijk weer af. Ga je wachten riskeer je opgedroogd product wat er lastig af wil en pak je niet alles eindigt het in strepen etc. Snel en grondig is mijn advies! Gebruik beide producten om en om en ik zie ze eigenlijk als hetzelfde product. Merk geen noemenswaardige verschillen tussen beide.
 
+1 voor de collega's hierboven. @Runalf

Bathe+ heb ik bij wijze van test wel eens laten inwerken i.p.v. meteen afspuiten. Bij normaal weer ging dit op zich nog wel, maar zodra het iets warmer was, dan was het drama: Vettige bende, dit smeerde je rond tijdens het drogen en achteraf dus mooie vet-holo's die niet na een wasbeurtje verdwenen. ;)
 
Geeft het geen vlekken op je ramen bv? Ik bedoel als je gaat foamen komt het vaak ook daar terecht?
 
Wil de auto voor het eerst in de was zetten met collinite 845. Kan dat na het foamen met de bathe+?

Ik foam de auto altijd als laatste stap met bathe+ om daarna de auto te drogen. Als de auto droog is wil ik de collinite 845 aanbrengen.

Weet niet of de collinite minder lang werkt als er een laagje bathe+ onder zit?
 
@Quantoxx wat ben jij snel :joy:

Dus eigenlijk als ik hem goed in de was wil zetten zou ik hem eerst moeten behandelen met iets wat alle eventuele lagen eraf haalt..
 
  • Leuk
Reactions: Timo84