• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Thx en bathe+ foamen

Vraag, wil de auto morgen voor het eerst gaan wassen met mn nieuwe spullen

-Pre wash met Autofinesse avalanche foam

? Gewoon wassen met Bathe+ of beter een andere shampo en Bathe+ als soort seal gebruiken?

? Heeft het dan nog zin om de Bathe+ na te foamen zoals ze in het filmpje van Bathe+ doen voor een betere beading?
En zo ja moet ik hem dan tussendoor ook drogen of kan die laatste run over de natte lak heen?

Heb nog nooit gefoamt dus echt nog een leek wat dat betreft.
 
Laatst bewerkt:
De Pre Wash zegt het al, dit is om het ergste vuil los te weken en om daarna afgespoten te worden en dan wassen hetzij met Bath + of andere Shampoo. Was je hem met Bath+ dan hoeft niet meer met Bath+ een extra foam laag aan te brengen. Afspoelen en drogen en je bent klaar. Tenminste zo doe ik het.
 
  • Leuk
Reactions: Nick_ST
Gyeon geeft zelf aan dat je, voor die extra beading, na het wassen de auto nog na kunt lopen met Bathe+: of door het puur op de mitt te doen en per paneel in te smeren en af te spuiten, of door het te foamen.

Voordeel van Bathe+ foamen is dat je alles ondersproeit en dus alles voorziet van die bescherming. Dit doe je dan na het afspuiten van de shampoo, op de nog natte auto. Daarna weer afspuiten en dan pas drogen.

Ik was oprecht onder de indruk van het effect na het foamen. Super makkelijk en sterke beading en sheeting; drogen was een eitje daarna.
 
Ik zou wel oppassen met bathe+ als shampoo gebruiken zonder een coating over je auto. Dit heeft bij mij en andere weleens vlekken opgeleverd. Dit merk je al als je bathe+ foamed dat je het snel moet afspuiten want het kleeft echt na een tijdje aan de lak. Ik was hem dan ook gewoon met de normale bathe en doe de bathe+ als foam erachteraan.
 
  • Leuk
Reactions: themnjo en Nick_ST
Bedankt voor de tips, ik ben verkocht

Wat een super spul is dit, binnenkort de Insignia nog maar weer eens compleet behandelen en in de Collinite 845 zetten.
 

Bijlagen

  • 20201024_142609.jpg
    20201024_142609.jpg
    181,5 KB · Weergaven: 66
  • 20201024_143140.jpg
    20201024_143140.jpg
    230,2 KB · Weergaven: 77
Gebruik nu zelf de Dodo Future Armour om mee te drogen, maar dit foamen met Bath+ lijkt me ook zeer interessant als alternatief!

Nu zit ik alleen met m'n cabrio dak van m'n S2000. Zou dat werken, of omdat het al als een gek plakt aan lak wat ik zo lees, krijg ik het nooit goed van m'n stoffen dak gespoten met de HD?

Zou ideaal zijn als het wel werkt om zo ook iedere keer m'n dak een boost te geven, gezien die buiten winter om, altijd buiten staat!

Mensen die daar ervaring mee hebben?
 
Ik heb er geen ervaring mee maar moet ook zeggen dat ik met paar pufjes wetcoat een net zo goed resultaat haal als de bathe+ foam. Ik wissel ze dan ook af om het leuk te houden :D
 
  • Leuk
Reactions: jasperb
@jasperb - Bathe+ is geen alternatief om mee te drogen. ;) Na het foamen en het afspuiten, moet je alsnog drogen.

Ik heb helaas maar een enkele keer Bathe+ gefoamed op een cabriokap en kan je hier dus weinig over vertellen. In dit geval was het een Mini Cabrio (licht-rood dak) en de eigenaar wilde het gewoon proberen. Ik heb het dus toen ook maar gewoon gedaan en het werkte net zo goed als op alle andere materialen. Goed afspuiten en dus alles goed raken, niet alleen maar met de HD ''afspoelen''.

Of er ook negatieve effecten kunnen ontstaan, daar heb ik dus geen weet van.
 
  • Leuk
Reactions: jasperb