• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Tijd tussen wassen, kleien en polijsten

CarloZz

Detailing addict
2 sep 2010
21
50
Beste washelden,

Ik heb een zwarte Astra G al 12 jaar in mijn bezit en wilde deze een jaar of 4 of 5 geleden eens extra verwennen. Ik heb hem toen in de ochtend gewassen, in de middag gekleid, de nacht overdekt laten staan en de volgende dag helemaal gepolijst. Het resultaat was echt top, maar nu kan hij wel weer een volledig beurtje gebruiken. Aardig lange inleiding, maar nu mijn vragen :)

Als ik mijn auto gewassen heb, kan ik hem de volgende dag kleien als hij onder de sterrenhemel heeft geslapen? En kan ik hem gekleid ook buiten laten staan en het polijsten in twee dagen doen?

Ik denk zelf dat na het wassen er geen stof op mag komen, maar misschien is dat geen probleem omdat je het er toch af kleidt...

En ik heb het idee dat je na het kleien 'meteen' moet polijsten, ook in verband met het weer vies worden van de lak als hij buiten staat. Is dit overdreven en kan het over meerdere dagen verspreidt worden (eventueel met voor iedere nieuwe stap een quick detailer spray) of zeggen jullie: alles in één dag als je geen garage hebt?

Ik hoor het graag!

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reacties: MartijnMG
Hoi CarloZz,

Kleien verwijdert hardnekkigere vervuiling en dit soort vervuiling zou je, normaliter, niet na een nachtje buiten slapen alweer op de auto moeten kunnen krijgen.

Voor ''losse'' vervuiling kan je altijd een paneel even afnemen met een doek en/of detailspraytje, om daarna het paneel te polijsten. Als je de auto in gebruik neemt en dan weer wilt polijsten, dan zou je hetzelfde kunnen doen of zelfs even met een sopje en washandschoen erover.

(Quick Detailer is meestal een detailspray met toevoeging en dat zou ik dan weer niet doen)

@CarloZz Ik doe er ook vaak meerdere dagen over, soms laat ik de auto binnen staan maar dat kan niet altijd. Als ik gewassen en gekleid heb en ik wil de volgende dag gaan polijsten gebruik ik Poorboys Spray en Wipe op een doek, dan maak ik het paneel schoon en daarna polijst ik het.

Voor het kleien zou ik dus ook zorgen dat er geen losse vervuiling op je auto ligt. Dus als je vandaag wast en morgen pas gaat kleien, dan zou ik voor het kleien de auto afnemen met voldoende doeken en detailspray.

• Leuk
Reacties: CarloZz