• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Tijdje uit de running geweest van plan nieuwe set samen te stellen.

ShockRaver

Detailing trainee
6 jul 2009
20
47
Aangezien ik sindskort weer de mogelijkheid heb de auto met de hand te wassen wil ik weer me collectie oppakken en weer beginnen met het hand wassen van me auto.

Maar inmiddels is zo een beetje alles opgeraakt maar aangezien loop de jaren er weer een hoop merken en meningen bij gekomen zijn was ik benieuwd wat ik het beste kan aanschaffen
"best bang for buck"

Dus ben op zoek naar een nieuwe shampoo en glijmiddel voor klei.

Huidige auto is Wit, & carbon (R33)
Dus met wat kan ik het beste het carbon mooi houden? of is een gewone wax prima?


Kwa shampoo was ik altijd wel tevreden maar een betere is uiteraard welkom.
Ik gebruikde Poorboys slick&suds?

Ook heb ik nog een klei kit van poorboys echter in mijn spray&wipe op. (die werd toen der tijd aangeraden om te kleien na verdunnen)
Hiervoor gewoon weer spray & wipe aanschaffen?


Auto zit ook nog wat onder de harsplekjes dus valma harsverwijderaar lijkt me geen overbodige luxe?

Huidige wishlist: [TABLE="class: product-overview listview, cellpadding: 1, cellspacing: 1"]
[TR="class: row-1"]
[TD="class: product-column right"]1.
[TD="class: product-column center"]
[TD="class: product-column"]102164
[TD="class: product-column plain"]Monello - Wheel Woolie - Small
[TD="class: product-column right"]€ 11,99
[TD="class: product-column"]
[TD="class: product-column center"]
[TD="class: product-column"]

[TR="class: row-0"]
[TD="class: product-column right"]2.
[TD="class: product-column center"]
[TD="class: product-column"]101230
[TD="class: product-column plain"]Poorboys World - Super Slick & Wax - 946ml
[TD="class: product-column right"]€ 17,99
[TD="class: product-column"]
[TD="class: product-column center"]
[TD="class: product-column"]

[TR="class: row-1"]
[TD="class: product-column right"]3.
[TD="class: product-column center"]
[TD="class: product-column"]101018
[TD="class: product-column plain"]Poorboys World - Spray and Wipe - 946ml
[TD="class: product-column right"]€ 16,99
[TD="class: product-column"]
[TD="class: product-column center"]
[TD="class: product-column"]

[TR="class: row-0"]
[TD="class: product-column right"]4.
[TD="class: product-column center"]
[TD="class: product-column"]100190
[TD="class: product-column plain"]Valma - Harsverwijderaar - 250ml
[TD="class: product-column right"]€ 5,19
[TD="class: product-column"]



Wil ook niet gelijk 100,- kwijt zijn maar wil wel gewoon veel bang for the buck hebben.
Sta uiteraard open voor suggestie's ook kwa andere merken.


Wat heb ik nog:
Diverse doeken etc.
SSR1
Pad's
Wax Natty's paste blue
 
Welkom terug !

Dat carbon, is dat glanzend of mat ? Als het mat is geen gewone wax opsmeren omdat het anders gaat glanzen.
 
Ik heb die pb super slick en wax ook maar als die op is zal ik em niet meer aanschaffen. Dodo juice born to be mild vind ik dan beter.
 
Voor glijmiddel zou ik een concentraat kopen, die je zelf verdund met water. bijvoorbeeld van Dodo - Born Slippy clay lube
Een lege spray fles heb je vast nog zelf wel.

Over shampoo's is er pas een heel item geweest, ging over 3 merken. Dodo, poorboy en Gyeon
 
Bikkel;n408649 zei:
Voor glijmiddel zou ik een concentraat kopen, die je zelf verdund met water. bijvoorbeeld van Dodo - Born Slippy clay lube
Een lege spray fles heb je vast nog zelf wel.

Over shampoo's is er pas een heel item geweest, ging over 3 merken. Dodo, poorboy en Gyeon

+1. Born Slippy werkt erg goed en niet duur. (Die fles zal hij zeker nog wel hebben, gezien het feit dat hij een liter bestelt;))

Wat betreft de wheel woolie, ik weet niet hoe je velgen eruit zien, maar ik gebruik eigenlijk altijd enkel de four finger mitt. Volgens mij is de kleine woolie ook echt heel klein.

Geen ervaring met die hars verwijderaar of Valma in het algemeen. Grootste gedeelte raak je wellicht al kwijt met kleien? Daarna misschien beter met een licht/chemisch polijstmiddel aan de gang?

Succes
 
Persoonlijk zou ik als ik nu voor een nieuwe set zou gaan kijken naar de spullen van gyeon. Lees veel positieve verhalen over. Als shampoo het ik ook BTBM en hier erg tevreden over.