• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Startpakket

Ramen gedaan met ddj. Linkerhelft interieur en exterieur gedaan net apc + af revive. Zeer tevreden over interieur, rubbers exterieur iets minder tevreden, zelfs na 2 lagen. Maar zijn verharde (met plastiek?) rubbers, dus vandaar dat het misschien minder pakt. Maar effect is er wel, eind van de week nog een extra laag erop ;)

Maar binnenkant looks brand new! :)
 
Enkel linkerkant ja, pics komen nog, verschil rechts/links. Maar zal voor eind van de week/begin volgende week zijn.
 
Nog steeds geen pics, shame on me.
Veel te druk gehad laatste tijd, pics komen.

Af revive op andere helft werkt beter. Beter gecleaned met apc en de revive er een week laten opzitten alvorens af te nemen.
Maar ik krijg aan de buitenkant nog steeds niet het gewenste resultaat, meer lichtzwart dan donkerzwart zoals de auto.

Ondertussen ironx en wetcoat ook bij besteld. Ironx zit erop, nu afspuiten. Fotos voor en na wetcoat zou mogelijk moeten zijn :)
 
Afgespoten met hoge druk
Foamen met ddj
Afspuiten hd
Wassen met ddj
Afspuiten hd
Ironx
Afspuiten hd
Wassen ddj
Afspuiten hd
Wetcoat
Afspuiten hd
Wassen ddj
Afspuiten hd
Hard afnemen met senza aqua wegens vuile vlekken/strepen (ik denk iron iets te lang erop en iets teveel zon)

Ironx trouwens niet goed voor rubbers die behandeld zijn met revive blijkbaar...
Foto's onderweg, lukt niet met gsm.
 
Wouw... je wast je auto wel heel vaak... Ik denk dat Dodo wel blij is met jou ;)

Probeer anders eens de photobucket app te downloaden op je telefoon... Als je fotos daar upload kan je de img code kopieren en plakken bij je bericht... En dan zijn je fotos zichtbaar voor iedereen.

Als ik het zelfde producten als jou wil gebruiken zal ik de volgende stappen nemen!


1. Foamen... vooraf afspuiten is niet nodig.
2. In de tijd dat het foam zijn werk doet was ik de velgen.... Gebruik hiervoor wel een aparte emmer (3 emmer systeem) en als je hier voor een mitt gebruikt, gebruik die hierna niet meer op de rest van een auto. (Ik neem bij deze stap ook mijn eindempers altijd mee)
3. Als je hier mee klaar bent heeft het schuim zijn werk wel een beetje gedaan en kan je de auto afspuiten met je HD.
4. De auto wassen met de andere 2 emmers. Ik gebruik altijd 2 mits... 1 voor de bovenste delen van de auto en 1 voor de onderste... Maar dat is mischien we een beetje over de top :)
5. Auto weer afspuiten.
6. Als je de IronX voor je lak werk wil gebruiken... want na mijn mening niet elke keer nodig is... de auto vluchtig een beetje droog maken... insprayen... 3-4 minuten laten intrekken en dan ga ik er altijd zachtjes met een mf spons overheen.
7.Auto grondig afspoelen met HD.
8. Wetcoat per paneel inspuiten met de wetcoat en meteen afspuiten met de HD... doe dit van onder naar boven.
9. De laatste keer afspuiten zal ik zeker niet met een HD doen maar met een laf straaltje uit de tuin slang. Doe dit op een manier dat je de auto zo droog mogelijk achterlaat.
10. De auto drogen met een droog doek.
 
Thanks for the info, vandaag eens kijken voor de app.
Wetcoat en ironx zijn bijna op dus zal wel weer tijdje duren voor ik ze opnieuw bestel en gebruik.

Maupie00 Ik heb hem nogmaals gewassen wegens de vuile strepen/vlekken, maar had ze daarmee niet weg gekregen...
Zoals ik al aanhaalde, zal wel aan mij liggen (verkeerd gebruik/te veel zon)

Microfibers wassen zonder wasmiddel heb ik vernomen, geldt dit ook voor de senza aqua?
Of kan deze gewoon bij de rest op 30/40°?
 
En dan hier eindelijk de pics, sorry voor het lange wachten!

conv_2446.jpg


Hierboven de rubber voor de behandeling met Autofinesse revive, binnenkant is al behandeld, mooi zwart.
Hieronder de rubber na behandeling.
Wel een verschil, maar zoals ik al aanhaalde, lang niet wat ik ervan verwachtte.
Ook binnenkant geeft maar 2 weken een mooi effect.
Achterzetels heb ik dik ingesmeerd en pas na een week afgenomen.
Ook daar begint het minder en minder effect te hebben.
Heb ook niet echt zin om maandelijks ganse interieur een beurt te geven...

conv_2447.jpg



En dan onder het volgende probleem. IronX en Wetcoat over de auto gegooid, rubbers terug naar af...

conv_2448.jpg


conv_2449.jpg


Interier laat ik momenteel gewoon, maar iemand een oplossing voor de rubbers?
Zwarte auto en lichtgrijze rubbers vind ik afschuwelijk!
Zijn die van een BMW 316D 2013.

Hierbij de hoeveelheid wetcoat/ironX die ik gebruikt heb, waren beide nieuw:

conv_2450.jpg



Ik moet wel zeggen, ben nieuw met alles en ik heb hoogstwaarschijnlijk teveel wetcoat gebruikt.
Ach ja, al doende leert men :)
 
Bijkomende vraag, heeft er iemand een idee of de foam van de wasstraten schadelijk is voor de wax/coat/lak/...?
Ik kan namelijk via familie heel goedkoop aan dit spul geraken (eigenaar wasstraat), maar weet niet of ik er goed mee doe of niet.
En is de foamlans van Monello stukken beter dan die bij Nilfisk zit?
Ik sinds vorige week de Nilfisk C120.6 X-TRA met alle accessoires.
Heb die eens getest met DDJ en leek me goed.
Maar heb natuurlijk geen idee wat goed en wat beter is :-D
 
Voor de rubbers aan de binnenkant van de auto gebruik 303 Aerospace protectant. Dat zit er bij mij nu al 3 maanden op zonder dat ik merk dat het er minder uitziet.

Edit: Het werkt bovendien enorm zuinig. Ik denk dat ik voor de 4 deuren + kofferbak 20 ml heb gebruikt.

https://forum.Carclean.com/forum/handl...op-deurrubbers
 
Je hebt inderdaad veel teveel wetcoat hebruikt.

Dat je rubbers er weer zo uit zien is niet zo vreemd na gebruik van iron x. Volgende keer eens proberen je rubbers als laatste te doen.

De shampoo in de meeste wasstraten is heel aggresief en niet ph-neutraal, dus ook niet veilig voor je waxlaag. Hierdoor zorgt deze wel zo snel voor een schone auto ;-)