• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Tinustime: Peugeot 206 CC Quicksilver

Teun

Detailing guru
18 jul 2008
2.050
190
Paar weken terug deze Peugeot 206 CC gekocht voor de 'dame des huizes', en uiteraard ontsnapt deze niet aan een detailjob voor de buitenkant (binnenkant laatst al met extractor gedaan, binnenkort een detail aan de binnenkant).

a.webp

Auto zag er niet slecht uit overigens.
b.webp

Got it all on tape.... plaatje na foamen/wielen met Meg Wheelbrightener/wassen/kleien/opnieuw wassen/drogen/tapen
c.webp

Diepe kras op de achterbumper die ik binnenkort ga wetsanden (+verslag uiteraard..)
d.webp

e.webp

Lichte tot medium swirls, en her en der een lichte kras. Niets om je zorgen over te maken.
f.webp

Kontje weer netjes (zie verslag/howto elders op dit forum)
g.webp

Op rotary met witte kompressor pad met Wolfgang Swirlremover 3.0. 1 pass was meestal voldoende, volledig afhalen met M34 (final inspection)
h.webp

Wat finished dat spul toch mooi...
i.webp

Als extraatje een mooie Wolfgang finishing glaze met dap op zwarte pad
j.webp

Uitlaatje met dap met 4" witte pad met Meg NXT metalpolish
k.webp

Motorruimte met APC 1:4 inwerken, tuinslang erover, afwerken met Poorboys Trimrestorer
l.webp

m.webp

Tape eraf, nalopen met Poorboys Spray&Wipe, 2 lagen Wolfgang Fuzion, trims/raamrubbers/gril/etc met Poorboys Trimrestorer, banden met Meg endurance tiregel.

Taddaaa klaar.....
 
tinus, mooi werk ziet er heel goed uit, heb de how to van de logos ook gezien, een geslaagd project zo bij elkaar.
mooie auto overigens, ja vrouwen en cabrio`s haha, heb 2 maanden geleden ook een voor mijn vrouw gekocht, een golf 4 cabrio classic line, alles erop en eraan uit 2001 met schrik niet 37000 op de teller, donkerblauw metallic.
voor mij ook weer een poetsproject erbij....

nogmaals ziet er goed uit.
 
Ook deze mag er weer zijn! Leuk dat blauwe tape, stond hem wel haha
 
Ziet er weer heel mooi uit :-)^ :-)^

een vraag, ik zie bij jou al enkele keren op de foto's dat je alle naden en kieren afplakt....doe je dit alleen met roterend of laat je het zitten tot aan het waxen ???, en waarom doe je dat op deze wijze ????
 
Lexusfreak zei:
Ziet er weer heel mooi uit :-)^ :-)^

een vraag, ik zie bij jou al enkele keren op de foto's dat je alle naden en kieren afplakt....doe je dit alleen met roterend of laat je het zitten tot aan het waxen ???, en waarom doe je dat op deze wijze ????

Ik doe het TOT de wax, mits ik de wax met de hand aanbreng. Als ik de wax machinaal doe (bv collinite 845) dan verwijder ik daarna pas de tape.

Hiermee voorkom ik:
- dat ik met de machine op de randen ga zitten, en op de randen is de lak een stuk dunner. Vooral met rotary kan dat soms pijnlijk zijn...
- polijstmiddel/glaze/wax in de kieren of of m'n trims/raamrubbers. Dat scheelt je weer een uur opgedroogd product er tussenuit pulken, of vieze vlekken.
 
Nee, dat zie je niet later.
De 'overlap' dat de tape op de lak zit is erg klein; ik pak de meest smalle tape om NET de kier te kunnen bedekken.

Die 2 mm die niet wordt gepolijst valt niet op, wel die 2 mm die ik er met de rotary afrag omdat de plaatdelen bij bv Peugeot niet supermooi zijn uitgelijnd...:-d De lak op de hoeken is gewoon flinterdun soms.
 
Die zit weer strak in zijn lak Tinus.:-)^

En je had maar 1 hit nodig op de rotary zonder na bewerking?
 
Na 1 pass met rotary met Swirlremover had ik al een heel mooie finish. De meesten onder ons zullen zullen dit met Meg 2 passes M83 gevolgd door 1 pass M80 op DAP net halen, en dan al heel blij zijn en stoppen.
 
na de rotary heb ik de dap er nog even op gehad, maar niet om netjes af te werken. Puur om de Finishing glaze aan te brengen, en de dap werkt nou eenmaal een stuk makkelijker.

Ik doe 75% rotary, en 25% dap meestal.