• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Trouwauto: Peugeot 206 CC

Hunter

Detailing rookie
23 mei 2008
157
0
Aankomende maandagochtend moet ik in +/- 3 uurtjes tijd een zwarte Peugeot 206 CC klaar maken als trouwauto 8-())
Ik heb hem gisteren bekeken, het is niet echt een van de mooiste auto's :|

Stappen die ik zeker wil doen zijn:
- Wassen
- Poorboys Black Hole
- NXT Wax
- velgen en de bandjes met poorboys / meguiars

(dan zullen de 3 uurtjes al redelijk om zijn denk ik)
Wellicht iemand nog idee hoe ik deze tijd het best in kan vullen?

Rare vraag, maar iemand toevallig een idee waar ik zeer spoedig zo'n leuk bloempje / kunstwerkje voor aan een autoantenne kan komen?
(je ziet ze vaak bij trouwauto's en die van de familieleden)
 
Te lullig voor woorden, maar zo'n bloempje moeten we zaterdag ook maar even voor kijken dan :D :D :D

Mijn vrouw heeft een schoonheids salon en heeft ook de nodige materialen liggen om geschenken in te pakken.....
( dus een lint heeft ze zowieso wel )

Tenzij je voor die tijd iets anders bent tegengekomen....
 
Haha... Tis bijna te gek voor woorden :p

Als je beetje googled kom je op veel dezelfde dingen uit, wat inderdaad goed zelf te maken is.
Je pakt een witte nep roos, van dat witte vitrage (tule ofzo?) der om heen, wit lint en het is zo ongeveer klaar.
Eens kijken of ik iemand kan regelen die dat kan maken. Ik ben der nie zo best in denk ik :schaam
 
Klopt, en dat lint is er in overvloed bij mijn vrouw.....
In verschillende kleuren....

Maar zoals gezegd, we kijken zaterdag wel ff, dan zijn we toch in de buurt...
 
Ik zou het kleien niet overslaan (desnoods alleen de vlakke delen, samen met de stap paintcleaner knapt ie dan behoorlijk op.
 
Eh dat bloemtje heet een corsage en maakt een bloemist gewoon.
Als je de motorkap nou ff beetje snel doet en daar een bloemstuk op laat maken.
Laat je vrouw of een kennis de binnenkant stofzuigen. Wordt erg smerig in een cabrio. En zorg dat de stoelen goed schoon zijn, aangezien er waarschijnlijk iemand met een hele witte jurk in gaat zitten.
Dak kan je ook achterwege laten, als het regent zit ie dicht maar dan let niemand meer op gepoetst of niet en is gewassen prima genoeg.
Zou em door de wasstraat sleuren, beetje de ergste delen kleien, nawrijven met detailerspray, geen blackhole (teveel werk), een spraywax en de velgen wel goed reinigen, evenals de binnenkant.
Vergeet ook niet dat de gemiddelde NLer anders tegen een auto aankijkt dan wij. Op een afstand ziet het er al snel goed uit en dat jij 3 uur hebt voor een auto in slechte staat is niet jouw probleem toch?
Maak er het beste van en je vooral niet te druk ;) succes!
 
De meeste simpele oplossing voor de versiering: neem een stuk mooi lint, knoop hem stevig vast aan de antenne (het zal nie de eerste versiering zijn die eraf vliegt) en leg er daarna nog een mooie strik in. Evt een neproos erbij en je bent klaar. Een autoversiering bij de bloemist is altijd duurder (ik spreek uit ervaring, ben zelf 2 maanden geleden getrouwd met alles erop en eraan). Voordeel van de bloemist: je heoeft er zelf niets aan te doen, behalve bestellen en ophalen
 
ladybug zei:
Eh dat bloemtje heet een corsage en maakt een bloemist gewoon.
Als je de motorkap nou ff beetje snel doet en daar een bloemstuk op laat maken.
Laat je vrouw of een kennis de binnenkant stofzuigen. Wordt erg smerig in een cabrio. En zorg dat de stoelen goed schoon zijn, aangezien er waarschijnlijk iemand met een hele witte jurk in gaat zitten.?!
De auto hebben ze sinds gisteren en is dus net afgeleverd...
Van de binnenkant "valt er mee te leven" hoe schoon hij is. Overigens zitten er lederen stoelen in, dus zal ze maar niet invetten met het oog op de trouwkleding :grinning:

Bloemstukje moet goed komen!

ladybug zei:
Dak kan je ook achterwege laten, als het regent zit ie dicht maar dan let niemand meer op gepoetst of niet en is gewassen prima genoeg.
Zou em door de wasstraat sleuren, beetje de ergste delen kleien, nawrijven met detailerspray, geen blackhole (teveel werk), een spraywax en de velgen wel goed reinigen, evenals de binnenkant.?!
Hmmm... Wat betreft het dak, hier had ik nog niet over nagedacht. Goed punt.
Voor en achterzijde heeft dus de prioriteit.

ladybug zei:
Vergeet ook niet dat de gemiddelde NLer anders tegen een auto aankijkt dan wij. Op een afstand ziet het er al snel goed uit en dat jij 3 uur hebt voor een auto in slechte staat is niet jouw probleem toch?!
Haha... Daar heb je ook al een goed punt. Zeker waar.
Al vind ik toch dat een trouwauto er uit mag (moet) springen.
Daarom zat ik ook aan een filler te denken ipv het verwijderen van krasjes.
Overigens is het een auto van een goede vriend, dus het echt behandelen komt nog wel binnenkort ;)
 
DKBM zei:
De meeste simpele oplossing voor de versiering: neem een stuk mooi lint, knoop hem stevig vast aan de antenne (het zal nie de eerste versiering zijn die eraf vliegt) en leg er daarna nog een mooie strik in. Evt een neproos erbij en je bent klaar. Een autoversiering bij de bloemist is altijd duurder (ik spreek uit ervaring, ben zelf 2 maanden geleden getrouwd met alles erop en eraan). Voordeel van de bloemist: je heoeft er zelf niets aan te doen, behalve bestellen en ophalen
Ik heb al 2 bloemisten gebeld... Dat wil je inderdaad niet weten wat ze voor zoiets "kleins" durven vragen 8-())

Maar jou idee is het overigens wel geworden... Ik heb al een witte neproos gescoord.
Nou nog een lintje der bij en moet goed komen.
 
Leuk dat m'n idee het gaat worden!


Hunter zei:
Ik heb al 2 bloemisten gebeld... Dat wil je inderdaad niet weten wat ze voor zoiets "kleins" durven vragen 8-())

Inderdaad, net als bij begrafenissen en geboorten: emotieaankopen kringen ook een emotioneel prijskaartje mee. M'n eigen corsage kostte 20 euro, het autostuk (zie foto) al 150. Hoezo special price?! En ik heb offertes gehad die nog vele malen hoger lagen... 8-())

P1040101.jpg
 
Bloemist maakt ook wel iets meer dan alleen een bloem met een lintje. Zijn toch iets van mini-boeketjes.
Bel anders nog wat bloemisten, ook de wat kleinere zaakjes. Zou gewoon vragen wat ze voor bijv. 3 euro per corsage voor je kunnen betekenen.
 
@DKBM: Wel erg mooi hoor, en vind het wel 150 euro waard. Ik heb zelf als hobby bloemschikken maar een bloemstuk voor een auto moet wel heel stevig in elkaar zitten.
Qua opzet (bloemen in tuitbuisjes, geen oase, veel gaas en draad) is het best veel werk om in elkaar te zetten.
Qua bloemen zit er nog geen 30 euro in je bloemstuk, de witte rozen maken de grootste kosten.
 
Inderdaad... Dat ziet er super mooi uit! Geweldig!

Moet zeggen, ik heb gewoon echt super veel zin om deze auto ff klaar te stomen :cool:
 
Patrick zei:
Kun je niemand regelen die je even kan helpen?
Mwah... Moet goed komen in me eentje...
Gewoon ff wat camoufleren ipv verwijderen.

En op een maandagochtend zullen weinig mensen vrij zijn...
(hoewel me er nu eentje te binnen schiet)
 
Hunter zei:
Mwah... Moet goed komen in me eentje...
Gewoon ff wat camoufleren ipv verwijderen.

En op een maandagochtend zullen weinig mensen vrij zijn...
(hoewel me er nu eentje te binnen schiet)

Je zit toch niet aan mij te denken hè... :D :D
Ik ben nl ook vrij.

Joh, neem dat ding zaterdag anders mee.....doen we hem met z'n tweeen... :party:
 
Hahaha... :p

Dat is dus het probleem, zaterdag en zondags krijgt de Peugeot nog een retour Drenthe te verwerken (vanaf Amersfoort).
Dus dat is dweilen met de kraan open ;)

Maar euhhh... Ik verwacht wel een mooie selectie aan lintjes :grinning:
 
Hunter zei:
Hahaha... :p

Dat is dus het probleem, zaterdag en zondags krijgt de Peugeot nog een retour Drenthe te verwerken (vanaf Amersfoort).
Dus dat is dweilen met de kraan open ;)

Maar euhhh... Ik verwacht wel een mooie selectie aan lintjes :grinning:

No problem....
Zal "de Bitch" al vast om de sleutel vragen.....