• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Even voorstellen; Remco met een Toyota Auris

MerientjeEerland

Detailing rookie
24 mei 2026
6
15
33
Scherpenisse,Zeeland
Goedendag iedereen,

Mijn naam is Remco woonachtig in het prachtige Scherpenisse in Zeeland en ik rijd in een rood metallic Toyota Auris hybrid uit 2017.
Ben net nieuw in de wereld van detailen, ik hoop veel van jullie te kunnen leren en verhalen/resultaten te lezen en delen.

Bijlagen

• IMG_0731.webp
    IMG_0731.webp
    260,4 KB · Weergaven: 14
  • IMG_0359.webp
    IMG_0359.webp
    226,2 KB · Weergaven: 13
Dank aan iedereen voor het welkom heten.

Afgelopen zaterdag heb ik meerdere producten uitgeprobeerd, die ik op basis van alle informatie die ik op het YouTube kanaal en uit de reviews had aangeschaft.

In de vroege ochtend gestart ivm de snel oplopende temperatuur, gelukkig had ik de beschikking over een ruime garage bij het ouderlijk huis.

Als eerste de velgen ingespoten met de iron remover van monello.
En deze grondig gereinigd.
Vervolgens de auto in een pre-wash/apc gezet van valet pro.
Daarna gewassen met het 2 emmer systeem en de monello shampoo.
Plaatselijke beschadigingen van vogelpoep en was krasjes met een hand applicatie gepolijst met de mezzo en finale polish.
Daarna is de lak behandeld met poorboys blackhole.
En in de wax gezet met de collinite 845.

Ik ben tevreden met het resultaat alleen liep ik wel tegen enkele problemen aan, voornamelijk de temperatuur ik was te ongeduldig en wilde het op dezelfde dag afronden. Hierdoor droogde de collinite wax volgens mij te snel op, na circa 4/5 min zat er al een waas op en heb ik het uitgepolijst.
De beading lijkt in orde met wat ik lees en heb gezien maar ik zit wel aan te denken om op een koeler moment er een tweede laag wax overheen te doen.
Ook het gemis van een foam was al vrij snel, dus deze is samen met een handfoamer terug te vinden in mijn winkelmandje.

Bijlagen

• 00ED9D2E-125B-4118-8E24-7EDBF4E92A3E.webp
    00ED9D2E-125B-4118-8E24-7EDBF4E92A3E.webp
    189,6 KB · Weergaven: 7
  • Leuk
Reacties: Jurjenz en Suze
Welkom!

Colinite op warme panelen en/of in de zon aanbrengen is niet aan te raden. Aanbrengen ook altijd zo dun mogelijk, net als huidlotion zeg maar.
Het beste is laten drogen tot een waas en dan uitwrijven. Als het vastzit dan ben je te laat.. en boen je je echt het lazurus.

Recent ingedroogde Collinite kan je nog wel corrigeren met een nieuw laagje
Klein beetje wax op een foampadje en dan over de opgedroogde laag gaan.
Dat lost het alshetware op. Daarna wel op tijd uitbuffen.

• Leuk
Reacties: MerientjeEerland
Welkom!

Colinite op warme panelen en/of in de zon aanbrengen is niet aan te raden. Aanbrengen ook altijd zo dun mogelijk, net als huidlotion zeg maar.
Het beste is laten drogen tot een waas en dan uitwrijven. Als het vastzit dan ben je te laat.. en boen je je echt het lazurus.
De panelen zelf waren niet “warm” hooguit lauw te noemen. De wax is ook in de schaduw aangebracht maar als nog bij een temperatuur van 25/27 graden. Het boende vrij simpel en soepel uit, de waas kwam alleen veel sneller dan ik verwachtte.

• Leuk
Reacties: MTyn
Recent ingedroogde Collinite kan je nog wel corrigeren met een nieuw laagje
Klein beetje wax op een foampadje en dan over de opgedroogde laag gaan.
Dat lost het alshetware op. Daarna wel op tijd uitbuffen.
Hoeveel tijd kan ik hier over heen laten gaan voordat ik er een nieuw laagje op doe? Aangezien de temperaturen de aankomende tijd niet veel zullen veranderen.

Mijn ervaring is dat een 2e laag al snel teveel is en er vlekken/wolken kunnen ontstaan. Zeker binnen 24uur.
Staat ie binnen dan kan je het proberen. Buiten heb je ook alle kans dat er alweer stof of andere rommel op je lak gekomen is met dit warme weer.

Zou het zelf voor nu zo laten. Wellicht komen er later her en der nog wat witte randjes naar voren maar die veeg je zo weg met microvezeldoek.

• Leuk
Reacties: MerientjeEerland
Hoeveel tijd kan ik hier over heen laten gaan voordat ik er een nieuw laagje op doe? Aangezien de temperaturen de aankomende tijd niet veel zullen veranderen.
Ik bedoelde in de eerdere post; bijna direct na de eerste laag die bij uitbuffen te droog blijkt te zijn.
Bij warm weer kan je te dik aangebrachte wax soms toch nog buffen omdat die wax gaat "zweten" en weer zacht wordt

Als het er langer op zit, gewoon bij de volgende wasbeurt kijken of de oude laag minder wordt.

Ooh sorry begreep je verkeerd, de wax zelf heb ik niet te dik aangebracht volgens mij zomaar 2 dotjes op een hand applicator per paneel op het dak en motorkap na deze zijn in 2 delen gedaan dus 4 dotjes in totaal.