• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Tip om Black chrome (valma) aan te brengen

GdV42

Detailing rookie
7 jul 2009
397
0
Hoi Forumleden,

In het verleden heb ik wel eens Black chrome gebruikt op de kunstof delen van mijn ford focus wagon. in principe werkt het goed. Het kunstof wordt weer mooi donker en als je na drogen nog een product als Meguiars natural Shine vinyl en rubber protectant aanbrengt is het resultaat mooi en duurzaam.

Echter het product moet je een beetje dik aanbrengen. De gebruiksaanwijzing adviseerd een doekje te gebruiken maar dat werkt niet prettig. Ik heb met dit middel al eens witte plekken op de bumpertrims weggewerkt die ik zelfs met APC niet wegkreeg. Maar ik heb het toen met een klein plat kwastje aangebracht. dat gaat op zich prima als je maar de tijd neemt en zorgt dat het niet gaat lekken en druppen. Als het product eenmaal droog is dan krijg je het lastig weg. Het is eigenlijk bijna een dunne verf.

Nu kwam ik gisterenavond op een ideetje:ja Ik heb ooit van mijn moeder die weer eens de action had leeggekocht een setje met schoenpoets gekregen. Dat waren van die kunstof flesjes met vloeistof en een sponsapplicator erop om je schoenen weer toonbaar te maken. Nu zat daar ook een klein exemplaar bij met een kleurloze vloeistof voor natural leder die ik nooit gebruikte (erger het is bagger en ik gebruik het überhaupt nooit) Maar plotseling dacht ik dat het wel handig zou zijn als die black chrome in zo'n spons applicator flesje had gezeten.

Dus wat heb ik gedaan: ik heb het dopje waar ook dat sponsje op zit (en het mechanisme op zit wat er voor zorgt dat jet het product kan doseren) eraf gehaald en de inhoud van het flesje weggegooid. Vervolgens heb ik het flesje met water schoongespoeld en ook het sponsje op het afsluitdopje schoongemaakt. Vervolgens de fles black chrome doorgeschud en het flesje van de schoenpoets volgegooid met black chrome. Dopje erop en klaar was GdV.

Heb het gisterenavond gelijk uitgeprobeerd en ik moet zeggen dat het uitstekend werkt. Snap eigenlijk niet dat ze van Turtle niet zelf op het idee gekomen zijn. Het maakt het aanbrengen van de black chrome to een peulenschil. en het brengt ook mooi egaal aan. Overigens heeft Valma ook een dergelijk product dat wel met een sponsapplicator werkt.

Helaas nog geen tijd gehad een fototje te maken maar dat doe ik vanavond nog wel. Het stelt op zich niets voor maar het werkt uitstekend:party:

Groeten GdV42