• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Tip voor de mensen die graag hun beschermde auto afspoelen en drogen met water.

Morpheus02007

Detailing guru
6 sep 2021
575
125
Welle, Oost-Vlaanderen, Belgium
Wie graag net zoals ik hun auto afspoelen en drogen met water met hun tuinslang op lage druk zonder sproeikop heb ik dit gevonden.

Gewoon een stukje slang van 50cm achter het kraantje en je kan de toevoer regelen naargelang je wenst. Super makkelijk en veel efficiënter....en zuiniger.

Waarschijnlijk waren hier al mensen daar op de hoogte van, ik heb gezocht naar de oplossing die voor mij het beste werkt. Hopelijk heb ik hier iemand mee kunnen helpen.
Screenshot_2023-08-03-21-40-19-10_4641ebc0df1485bf6b47ebd018b5ee76.png
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: Brad en RoCo
Als aanvulling, ook mijn oplossing;

Mijn vermoeden is dat je ook de perlator uit de sproeikop kan halen voor een nóg vastere straal, maar dit is tot op heden niet nodig geweest.


799x1200.jpg
 
Ik heb ook zo een sproeikop met alle mogelijke standen en regelbaar en die beter uit de test kwam dan die van Gardena, maar nog teveel druk om mooi te kunnen drogen met water. Er gaat niks boven een stuk slang zonder kop die je perfect kan regelen....voor het drogen met water natuurlijk.
Screenshot_2023-08-03-22-56-24-99_40deb401b9ffe8e1df2f1cc5ba480b12.jpg
 
Huh, maar je kan toch op die Gardena en de kop die je laat zien toch de druk regelen? Als ik de oranje schuif helemaal naar de andere kant schuif, dan is er bijna geen druk meer en daar valt niet mee te sheeten. ;)

De vaste straal + perlator is ongeveer net zo groot als mijn keukenkraan. Die zie ik op de kop hierboven niet.
 
  • Leuk
Reactions: VincentK
Het zou goed mogelijk zijn dat dit het probleem is. Je kan die van Voxon ook regelen, maar dan komt het er nog niet uit zoals je gewoon een tuinslang neemt zonder sproeikop op lage stand. Misschien dat dit met de Gardena wel mogelijk is. Dat wordt in dat soort tests niet besproken natuurlijk, want wie wil er nu een sproeikop met een slappe vaste straal :joy:

Ik natuurlijk
 
  • Grappig
Reactions: Quantoxx
Ik heb deze op de kraan aangesloten en 1 kant gaat naar het onthardingsfilter (harsfilter) en andere is gewoon weer uit de kraan.
Met de kraantjes kan ik de water toevoer regelen mocht dit nodig zijn.
 

Bijlagen

  • 98225.jpg
    98225.jpg
    74,3 KB · Weergaven: 16
hm, word toch tijd dat ik ook even een keer zo'n stukje slang maak, doe het zelf altijd met de HD die uit staat.. nog niet helemaal perfect.
 
Heb ik ook gedaan, maar dan spat het als je het eruit duwt door de druk en dan nog stroomt het water te hard. Je kan het dan wel regelen aan de kraan, maar ik heb geen zin om steeds 10 meter te lopen. Ik regel het liever terplaatse terwijl ik bezig ben. Ik heb het kraantje met 50cm slang in mijn hand en draai het dicht als ik gedaan heb.
 
  • Leuk
Reactions: RoCo