• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Tips coating panoramadak glas?

danstijl

Detailing addict
3 apr 2018
58
65
Lent
Ben er nu over uit welke coating ik ga gebruiken voor de lak, maar ik vraag me af welke coating geschikt is voor de enorme raam partijen van een tesla?
Vooral het glazen panoramadak. Iemand er toevallig al een gedaan?
Nanolex of Gyeon?
 
Op onze auto's zit er Turtle Wax Clearvue op. Gewoon dat erop doen. Kost geen drol en werkt fantastisch!
 
Je kan een panoramadak (meestal)gewoon in de zelfde coating zetten als de lak. Dus als je over hebt van het lakwerk kan je deze gewoon erop smeren.

Specifieke raamcoatings zijn vooral gemaakt zodat ruitenwissers niet gaan stuiteren etc.

En anders een sealant als h2go, clearvue oid. Bij mij zit angelwax h2go er zeker een half jaar op en is nog steeds sterk.
 
Beetje afhankelijk van welke coating je gebruikt kun je deze misschien ook op het panoramadak zetten. Op onze Qashqai heb ik het panoramadak ook in de Gyeon pure staan omdat ik daar nog een beetje van over had. Doet het prima en zit er al meer dan een jaar op.

Op de lesauto heb ik Glaco dx op het panoramadak. Puur vanwege het gemak.
 
Ik sluit me aan bij @RoyR

TW ClearVue is prima daar voor. Is ook makkelijk voor onderhoud.
Als je een iets beter product wilt kan je ook Soft99 Ultra Glaco Glass Sealant kiezen. Die is wat duurzamer.

Alternatief is uiteraard Gyeon Q² VIEW EVO als echte coating een zeer goede keuze.
Mocht je toevallig Gyeon CanCoat hebben staan, dat kan ook.

Let wel, een goede voorbereiding is essentieel:
Polijsten met een Glass polish en ontvetten (prep) alvorens iets aan te brengen.
 
  • Leuk
Reactions: RoyR
Ok bedankt allen, het is hierdoor wel duidelijk gezien de antwoorden en voorkeuren.
Ik moet nog een keuze maken tussen Nanolex apx of Mohs EVO (afhankelijk of ik binnen of buiten moet werken). Het is best grote auto en ook grote raam partijen. Daardoor zal ik sowieso een product apart moeten kiezen buiten de coating zodat ik weet dat ik genoeg heb. Jullie voorkeuren ga ik even langs op de site.
 
Ik heb op de het glazen dak van de Audi CanCoat aangebracht. Je ziet nog stukje van het dak in de foto.
IMG_1016.jpeg
 
  • Leuk
Reactions: kawazxr
Ik moet nog een keuze maken tussen Nanolex apx of Mohs EVO
De APX is geschikt voor alle harde ondergronden dus ook glas.

Het is best grote auto en ook grote raam partijen. Daardoor zal ik sowieso een product apart moeten kiezen buiten de coating zodat ik weet dat ik genoeg heb.
Ik heb met een flesje een complete B klasse gedaan : lakwerk, kunststof & glas (velgen had ik al eerder gedaan.
Daarna nog een dak, motorkap & voorbumper van mijn Enyaq en een motorkap & dak van een Peugeot 108. Flesje is nog steeds niet leeg ondanks dat ik best ruim smeer. Heb nu nog een 10% over.