• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Tips gevraagd voor grote uitdaging

Eamane

Detailing rookie
1 mei 2012
112
0
Jawel, er staat een Granada mk3 kombi op me te wachten, die 16 jaar stilgestaan heeft. Ook bewoond geweest door muizen (hebben behalve keutels gelukkig NIETS aan ellende achtergelaten, kabelboom etc allemaal nog onaangetast) en het grijze interieur is inmiddels bruin.
Ook het dash en de hemel zit vol ellende :-& :weetniet

Wat raden jullie aan? Ik las al iets van de hemel met een beetje biotex? Maar dan, hoeveel? En hoe krijg je de biotex eruit?
Verder proberen we een waterstofzuiger te regelen. Kan hier APC of iets anders in? En is een Extractor per se veel beter?
Welke producten raden jullie mij verder aan om hiervoor te gebruiken?

Quite desperate, durf er bijna niet aan te beginnen. Laten we t zo zeggen; nu wil ik er dus écht niet inzitten :-b

In ieder geval plastic handschoen aandoen !
Muizen urine & keutels zijn echt levensgevaarlijk, daar kan je de meest vreemde ziektes aan overhouden.

Een extractor werkt wezenlijk anders dan een waterzuiger. Een extractor sproeit de vloeistof erin en zuig het er dan weer uit, met een waterzuiger zuig je de vloeistof vanaf de oppervlakte. Heb dus meer vertrouwen in een extractor.

Wat ik zelf altijd doe is het insprayen met een APC oplossing, dat met een borstel inborstelen (ik gebruik een Swissvax brush) tot het schuimt en daarna met de extractor eroverheen.
Vaak is het ergste dan al wel weg.

Thnx!

Wat betreft die biotex... Kan ik dat ook voor de stoelen bijv. gebruiken? In combi met een waterstofzuiger dan (deze kunnen we van iemand lenen namelijk... Extractor niet)

Aandachtspuntje is wel dat de hemel gelijmd zal zitten en dat er een kans is dat de lijm niet optimaal meer hecht.
Deze kletsnat maken is dan wel een risico.

Een echt gevaar van biotex ipv APC zie ik zelf niet echt ?

Apc is geen overbodige luxe, net zoals een goede borstel. Opspuiten, het vuil los borstelen en doe extractor er overheen knallen.

Een extractor is anders ook te huur bij een bouwmarkt of verhuurcenter.
Het resultaat zal dan een stuk beter zijn als met een waterstofzuiger omdat je het diepere vuil ook eruittrekt.

Juffer1;319062 zei:
In ieder geval plastic handschoen aandoen!
Muizen urine & keutels zijn echt levensgevaarlijk, daar kan je de meest vreemde ziektes aan overhouden.

Volgens mij is een mondkapje ook geen onnodige luxe, ik dacht dat (opgedroogde) muizenurine gevaarlijker is dan keutels. Maar, ik ben -gelukkig- geen expert op dit gebied.