• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Tips kleien gevraagd

Wasbeermeneer

Detailing rookie
20 mrt 2010
78
0
Hallo forummers,

Binnenkort zou ik graag onze Peugeot 508 winterklaar willen maken. Hiervoor heb ik onder andere klei besteld.
Het gaat om de basics of bling clay met de Born Slippy lube.

Aangezien de lak van de Peugeot erg zacht is ben ik bang voor marring. Verder heb ik geen DAP of polijstmachine maar wel het 1,2,3 stappenplan.
Ik weet dat het handig is om de auto nat te laten na het wassen en voldoende lube te gebruiken. Zijn er verder nog tips?

De stappen die ik zou willen uitvoeren zijn:
- Wassen
- Wassen met soap gel
- Kleien
- Step 1 polish
- Dubbele laag Collinite 845

Bedankt voor de hulp!
 
Als ik het goed heb ik dit al klei die weinig marring veroorzaakt. Zolang je dus genoeg lube gebruikt, regelmatig doorkneed en rustig gebruikt(dus niet als een gek gaan boenen als je een stukje niet in 1x weg krijgt) komt het wel goed. Probeer anders eerst 1 paneel en kijk dan als het voor jou verstandig is om nog verder te gaan.
 
Na het wassen inspuiten met Iron-X. Eventueel aanwezige metaaldeeltjes ben je dan al kwijt.
 
Auto na het afspoelen idd niet eerst drogen maar lekker nat laten, genoeg lube gebruiken op het paneel, niet te hard op de clay drukken, zorg dat de motorkap is afgekoeld (indien van toepassing) en spray desnoods de clay ook regelmatig in.
 
Bedankt voor de tips!
Is buitentemperatuur/vochtigheid nog belangrijk voor optimale werking?
Met wax wel toch?
Heb geen garage namelijk.
 
Neem een bakje/emmertje met WARM water en leg er (minstens) 2 stukjes klei in.

Kneed veel makkelijker en de klei is zachter.....

Stukje vuil : in het water leggen en het andere nemen , zo wordt de klei reeds terug zachter terwijl je verder kan met het andere stuk....
 
+1 voor het bakje warm water
Bijkomend voordeel is dat het vuil van de gebruikte klei afweekt
Dat komt dan in het water en niet in de klei als je gaat kneden
 
Die tip met het warm water heb ik zelf van een forumlid gekregen hoor .

Ik gebruik soms zelfs een emmer van 19 liter met GG , zo valt het vuil zelfs al naar de bodem . (een dubbele GG vond ik er over :D )

Zo blijft het water ook langer warm en leg je de klei niet in het vuil .