• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Tips om de uitlaat een beetje op to poetsen

ZekerPixels

Detailing trainee
5 mei 2020
18
35
ZH
Hoi allemaal,

Van kwaad tot erger beter, zoek ik steeds een nieuw detail om te verbeteren. Dus de uitlaat is aan de beurt, die was altijd al zwart, dus eens kijken wat we ervan kunnen maken. Ik ben al een eind gekomen, maar vooral die onderste rand krijg ik niet echt verbetering meer in.

Helemaal oppoetsen met een metal polish tot een lachspiegel gaat het niet worden, want dat vindt ik minder mooi en dan moet je het ook heel goed gaan bijhouden. Die matte look zoals nu vindt ik prima (was volgens mij origineel ook mat), maar het moet wel schoon zijn, ik wil alleen zo goed mogelijk de zwarte aanslag verwijderen.

Wat zijn jullie tips, om zoveel mogelijk van de zwarte aanslag te verwijderen?
Of toch maar met de metal polisch aan de gang, anders gaat het zwarte er nooit af.

Alvast bedankt voor de reacties,
 

Bijlagen

  • IMG.jpg
    IMG.jpg
    123,7 KB · Weergaven: 213
Laatst bewerkt:
Jaja, die heb ik ook staan. Ik heb alleen het vermoeden dat als ik de uitlaat ermee aanpak, dat ik dan om de haverklap de uitlaat sta te poetsen. (want dan heb je toch al die moeite al gedaan en dan wil je het laten glimmen ook.)
 
Kijk dat zijn mooie foto's, voor en na is vooral bij de AMG goed te zien.
Bevat die Great Lion Extreme Metal Polish nou ook een sealant, dat is wel handig.

Wat ik overigens bedoelde met mat, onderstaand plaatje dit schijnt de originele te zijn. Ik ben nog niet helemaal overtuigd of ik wel voor gepolijste glans moet gaan, want buiten het chrome randje in het embleem, is alles mat/geborsteld aluminium look. Ik hoop er eigenlijk op het zwarte weg te kunnen poetsen, is het niks kan polijsten altijd nog.
 

Bijlagen

  • image_246763_big.jpg
    image_246763_big.jpg
    31,3 KB · Weergaven: 97