• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Tips omtrent ernstig vervuilde motorkap

Etino

Detailing trainee
24 apr 2015
17
35
Goedendag,

Ik zal mij eerst eens voorstellen, ik ben Ferry, kom uit Limburg en heb inmiddels bijna een jaar een hele mooie Corrado(proest).
Heb hem als opknappertje gekocht en ik ben het langzamerhand zat om tegen mijn zeer vervuilde motorkap te kijken.

Ik heb geen idee of het überhaupt vervuiling is en hoe het er komt, en waarom de gehele motorkap vervuilt lijkt behalve een vierkantje aan de bestuurders kant, dat weet ik ook niet.
Ik zou graag tips willen hebben of dit nog goed te krijgen is, en zo ja, wat ik nodig heb hiervoor.
Momenteel heb ik nog geen enkele poets/detail ervaring, en ook geen spullen, en door de grote aanbod en vreemde situatie is het voor mij lastig in te schatten wat ik moet hebben.
Hoorde via een vriend dat het meestal op te lappen valt als het er verder goed uit ziet als de oppervlakte nat is, vandaar de extra foto.

Hierbij twee foto's:
conv_1910.png

conv_1912.png

Ja, booskijker+embleemloze grill+gele mistlampen folie zijn al lang weg.;)

Alvast bedankt voor het lezen en evt. helpen van deze beginner in nood.

Mvg, Ferry
 

Bijlagen

  • conv_1911.png
    conv_1911.png
    1,3 MB · Weergaven: 125
Wat ik zou proberen:
Eerst wassen
Teerdeeltjes =Gyeon Tar
ijzerdeeltjes=gyeon Iron
Wassen/afspoelen en niet drogen maar gelijk kleien met bv een Mothers kleiset .
ff afspoelen/drogen en de lak cleanen met Poor boys Prof polish en een zwarte Monello handpad.
Als Wax een Collinite 845
 
Klopt,
Kijk polijsten zou nog beter zijn maar ik ga ervanuit dat je (nog) geen machine hebt.
 
Etino zie je ook krasjes als de auto in de volle zon staat, zeg maar net het idee alsof er een spinneweb op zit? Dat noemen we swirls, die krijg je niet weg met de behandeling die Ric325i voorstelt, maar je krijgt de lak met zijn methode wel goed schoon. Mijn ervaring is dat teerdeeltjes bovenop de motorkap zeldzaam zijn, dus waarschijnlijk kun je dat overslaan. Verder kun je vóór je de wax aanbrengt een glaze op de lak zetten, bijvoorbeeld Poorboys Black hole: dat verbergt kleine lakfoutjes en verhoogt de glans. Aanbrengen van de black hole doe je ook met een finishing pad (wel een andere als de wax) en daarvoor kun je bijvoorbeeld een rode handpad kiezen. Je kunt overwegen om een 4-step sample kit van Poorboys te pakken: dan heb je black hole, professional polish al in zitten, verder zit er ook een goede shampoo en een goede sealant in (Exp) die je of als alternatief voor de wax kunt gebruiken, of de 845 er nog overheen. Zo'n sample kit daar heb je de rest van het jaar wel genoeg aan qua hoeveelheid product.
 
Ric325i, Ik heb momenteel geen machine, dit staat nog wel op mijn verlanglijst maar ik moet even met de Corrado ook nog wat achterstallig onderhoud inhalen dus dat heeft momenteel voorrang.

Cordoba, Om eerlijk te zijn heb ik bij de Corrado nog niet echt gekeken of ie swirls heeft, zal wel het geval zijn, auto is bij de vorige eigenaar niet zo goed behandeld geworden.
Daar heeft ie pakweg 4 jaar in een loods/kast/etc. gestaan, en vervolgens een half jaar bij een handelaar, en ik heb hem pas 1 keer gewassen in 10 maanden tijd*, dus de lak is aardig smerig en zal vast nog meer imperfecties tonen zodra ie schoon is.
Ook ben ik ervan bewust dat de wagen overgespoten zal moeten worden, her en der krasjes die er niet uit zullen gaan en afgebladerde blanke lak op de A stijlen, maar dit wil ik nog even uitstellen en eerst even van de wagen genieten.

Ik zal eens kijken waarvan ik denk dat het beste is en hier posten, alvast bedankt beiden :)

*Auto heeft in de 10 maanden nog geen 200km gereden dus zoveel gebruiken doe ik niet.